Meer over Rotary

Rotary’s Kernwaarden

Rotary's kernwaarden:

Kameraadschap, Integriteit, Leiderschap, Diversiteit en
Service aan de gemeenschap.

De eerste Rotaryclub is gestart in 1905 in Chicago.
De Initiatiefnemer was Paul Harris, een zakenman en advocaat.

Het concept van een vriendschappelijke bijeenkomst waarin de deelnemers elkaar van advies kunnen dienen, en men de problemen en noden in de samenleving bespreekt en oplossingen zoekt, sprak toen aan en is nu nog steeds de kern van wat er in iedere Rotaryclub gebeurt.

Op dit moment zijn er ca. 32.000 clubs met meer dan 1.2 mijoen leden in 166 landen actief. Rotary is de grootste internationale organisatie ter wereld die goede doelen sponsort.

“Service above Self”

Landelijke campagne Rotary Nederland gestart

Rotary Nederland investeert in meer publiciteit met onder meer billboards langs de belangrijkste Nederlandse snelwegen.

Een speciale website www.rotaryhelpt.nl is voorhanden waarop u informatie vindt over projecten en activiteiten van Rotary.

Ons Micro Financieringsproject in India wordt ook hierop gepresenteerd.

.

Meer dan dertig jaar actie !

Het belangrijste Rotary-programma waaraan alle clubs over de hele wereld bijdragen, is 'End Polio Now'. Met duizenden vrijwilligers worden jaarlijks miljoenen kinderen gevaccineerd.

Sinds 1985 zijn meer dan twee miljard kinderen met druppels gevaccineerd tegen polio.

Polio is op dit moment bijna geheel verdwenen uit de wereld. Maar het blijft noodzakelijk om deze actie voort te zetten omdat terugkeer van deze verschrikkelijke ziekte moet worden voorkomen. Rotary werkt hierbij samen met de Bill en Melinda Gates Foundation.

Lid worden van Rotary ?

De Rotary organisatie krijgt regelmatig de vraag: 'Hoe kan ik lid worden van Rotary ?'  Nu zijn er bepaalde regels voor het toetreden van nieuwe leden en hebben de clubs hun eigen beleid hiervoor. In de praktijk worden nieuwe leden meestal aangezocht door de leden van een Rotaryclub. Daarnaast melden zich mensen die interesse hebben om lid te worden. Een dergelijke belangstelling stellen we zeer op prijs.

Het is mogelijk dat belangstellenden zelf kenbaar maken lid te willen worden van een Rotaryclub. Klik hiervoor op ‘Meer info’.

U kunt natuurlijk ook contact zoeken met Rotary Club Geleen.