Hulp Basisschool Prinsenbosch

Afbeelding met hek, persoon, buiten, grond

Beschrijving is gegenereerd met zeer hoge betrouwbaarheidRotary “pimpt” schoolplein Basisschool Asielzoekerscentrum Prinsenbosch

Het speelplein van de basisschool op AZC Prinsenbos in Gilze kreeg in de afgelopen tijd een complete opknapbeurt. Een groot aantal leden en vrijwilligers van Rotaryclub Gilze-Rijen en Dongevallei staken de handen uit de mouwen in samenwerking met sponsors, waaronder Hovenier Henk van Trier Advies en Onderhoud uit Haaren. Jan Hoevenaars van Rotaryclub Gilze-Rijen en Dongevallei coördineert de activiteiten voor de Basisschool. Hij vertelt dat de leden in actie zijn gekomen na een oproep van het AZC. ",Het schooltje dat de gemeente had geleverd zag er prima uit. Maar het “erf” moest nodig worden opgeknapt. Onkruid en afvalmaterialen zijn verwijderd. De oude schuttingen van de locatie, waar vroeger een politiehondenkennel van de Luchtmachtbewaking was gevestigd, is in vrolijke kleuren geschilderd. Daarnaast hebben wij speeltoestellen en plantenbakken geplaatst". Jan heeft duidelijk plezier in de inzet en het resultaat dat de Club heeft gerealiseerd. Het thema Service Above Self kon hier heel makkelijk worden gedemonstreerd.

Afbeelding met persoon, grond, buiten, hek

Beschrijving is gegenereerd met zeer hoge betrouwbaarheid

Inmiddels heeft de Rotary Club ook gezorgd voor het interieur van een ouderkamer, waar met inwoners uit de regio over integratie kan worden gesproken. Dit idee is ontwikkeld door het team van de Basisschool. Het voorziet in een behoefte om gastvrij en in een vriendschappelijke sfeer met elkaar te praten over de gewoonten in Nederland, over de toekomst en over integratie.

Afbeelding met persoon, muur, binnen, man

Beschrijving is gegenereerd met zeer hoge betrouwbaarheid