JAARTHEMA 2023-2024

Jaarthema 2023-2024

‘Inspireren!’

Dit thema houdt in: het enthousiast maken voor een bepaald ideaal, creatieve uiting, doel of activiteit. Inspireren kan ook betekenen iemand aanmoedigen om iets te doen of te bereiken.

Door wie kunnen wij ons laten inspireren?

Bekende voorbeelden zijn: Martin Luther King (“I have a dream”). Mahatma Gandhi , Moeder Theresa en meer recent André Kuipers en Volodymyr Zelensky. Maar daarbij horen ook onze Koning met zijn speech op het Keti Koti festival, Maarten van der Weijden met zijn elfsteden zwemtocht om geld op te halen voor kankerbestrijding en uiteraard ook Heidy Peperkamp, die velen van onze club en ongetwijfeld nog vele anderen, geïnspireerd heeft.

Het zit in ons allemaal: de kracht om anderen en daarmee ook onszelf te inspireren!

Binnen en met onze Rotaryclub doen wij dit onder andere met acties voor goede doelen, het gastlidmaatschap voor een vluchteling, vocational service en onze levensverhalen waarmee wij elkaar leren om met voor- en tegenspoed om te gaan.

Laten wij in het komende Rotaryjaar op zoek gaan naar wie of wat ons kan inspireren en wat wij nog meer kunnen doen – met onze club of in ons werk of privéleven – om anderen te inspireren!

Wilco Oostwouder

Voorzitter 2023-2024