Archief Nieuwsberichten

1. Maak een vuist tegen kinderarmoede: 'haka' je mee?

1 op de 3 kinderen in Haarlem en omgeving groeit op in armoede. Zondag 5 maart 2023 vragen we meer aandacht voor kinderarmoede door het uitvoeren van een serieuze HAKA. Iedereen kan (gratis) meedoen (13.00 uur) of komen kijken (15.00 uur)!

2. Stuur je wens voor een ander in

Rotaryclub Heemstede neemt ook dit jaar weer het initiatief om wensen van mensen in vervulling te laten gaan. Deze wensen kunnen heel divers zijn.Om deze wensen (financieel) mogelijk te maken, organiseren we op Nieuwjaarsdag om 14.00 uur een Nieuwjaarsduik in de vernieuwde haven van Heemstede om geld in te zamelen. De

3. Sponsoren Openlucht Bioscoop bedankt!

4. Duik fris 2024 in: schrijf je nu in voor de Heemsteedse nieuwjaarsduik!

Op Nieuwjaarsdag vindt voor de tweede keer de nieuwjaarsduik in de vernieuwde haven van Heemstede plaats. Deelname aan de duik is gratis, maar vooraf aanmelden is noodzakelijk.

5. Tips van de Reddingsbrigade

6. Hatka

7. Brandweerkazerne Bennebroek

8. Making off: onze clubfoto

Making off groepsfoto Rotaryclub Heemstede

9. Werelds jasje...

Het unieke voorzittersjasje dat uit clubvaantjes bestaat, wordt gedragen op bijzondere clubbijeenkomsten, zoals bij de installatie van een nieuw clublid. Uiteraard wordt het jasje bij het begin van het nieuwe Rotary-jaar ceremonieel overgedragen.

10. 2 september Heemsteedse openluchtbioscoop voor 8 tot 80+

Op zaterdag 2 september strijkt de jaarlijkse openluchtbioscoop, georganiseerd door Rotaryclub Heemstede, weer neer aan de Vrijheidsdreef bij Groenendaal. Met twee geweldige films, een heus Mario Kart - gamekampioenschap, een cultuurprogramma van de Historische Vereniging Heemstede Bennebroek en lekker eten en drinken, wordt het een feest voor 8 tot 80+. De opbrengst is bestemd voor de Haarlemse Alliantie tegen Kinderarmoede (HATKA).

11. Eerste nieuwjaarsduik Heemstede groot succes

Tijdens de eerste editie van de nieuwjaarsduik in de haven van Heemstede, georganiseerd door Rotaryclub Heemstede, sprongen meer dan vijftig enthousiastelingen het water in, aangemoedigd door honderden toeschouwers.

12. Mogelijkheden sponsorpakket openluchtbioscoop 2023

13. Kom dineren voor een jaar lang schoon drinkwater

Schuif 31 januari aan voor een uitgebreid charity-diner om geld op te halen voor het waterproject in Noord-Oeganda van Rotaryclub Heemstede, Aidenvironment en Wilde Ganzen. Met het benodigde bedrag (3000 euro) willen we de huidige regenwateropvang voorzieningen verbeteren, zodat er het gehele jaar schoon drinkwater beschikbaar is voor de lokale bevolking.

14. Doe een wens voor een ander op de Heemsteedse Winterfair

Rotaryclub Heemstede is op 18 december op de Heemsteedse Winterfair (Binnenweg/Raadhuisstraat) present met twee wensbomen. Iedereen kan een wens voor een ander indienen. Rotaryclub Heemstede probeert zoveel mogelijk wensen te laten uitkomen.

15. Burgemeester spreekt op Rotary Club Heemstede

Op dinsdag 5 juni 2018 bezocht burgemeester Astrid Nienhuis de wekelijkse bijeenkomst van Rotary Club Heemstede ter eerste kennismaking. Daarnaast worden op de wekelijkse bijeenkomsten interessante sprekers uitgenodigd, soms van dichtbij en soms van ver weg.

16. Rotary Club fietst van Bad Pyrmont naar Heemstede voor hospice

Prachtige actie van Rotaryclub Bad Pyrmont: 'Bike for Help'. Rotarians fietsten 450 km naar Heemstede/Haarlem en werden hartelijk ontvangen door Rotaryclub Heemstede en Haarlem-Spaarne. Goede doel was het hospice in Bad Pyrmont. Hier zijn wij als lokale club ook trots op!

17. Over obstakels en avontuur

18. Van hagelslag tot fietsavontuur op Summercamp bij Rotaryclub Heemstede

Jongeren uit de hele wereld deelden twee weken lang onder begeleiding van Rotaryclub Heemstede en Rotaryclub Heerenveen talloze onvergetelijke ervaringen op Summercamp!

19. end-plastic-soup.docx

20. Openluchtbioscoop zaterdag 30 juni 2018

21. Op zoek naar jonge helden

22. De rechten van de plant?

Clublid Sander geeft een lezing over de rechten van de plant en vertelt tegelijkertijd over een omvangrijk project waaraan hij tussen 1996 en 2003 werkte: het creëren van een tropisch woud in Zoo Zürich.

23. Een onverwacht lesje mores

Rotaryclub Heemstede heeft als goede gewoonte om nieuwe leden een lesje mores te geven.Geen Four Way Test-discussie, lesje regelgeving of terechtwijzingen, maar een levendig gesprek over wat is, wat kan en hoe het ook anders kan.

24. Verslag Openluchtbioscoop 2019

25. Kijken met andere ogen

Rotaryclub Heemstede wandelt door Haarlem door de ogen van dwarsdenker Coornhert

26. Komt allen kijken op 3 september 2017

aankondiging openluchtbioscoop 3 september 2017

27. Opbrengst Openluchtbios 5.000 euro!

28. Jonge Helden Award 2016 voor Anke en Yasmee

De award, namens Rotaryclub Heemstede en gemeente Heemstede, werd uigereikt door wethouder Heleen Hooij.

29. Wie durft: nieuwjaarsduik haven Heemstede

30. rotary-benoeming-pvw-paul-harris-2021.docx