Eerste nieuwjaarsduik Heemstede groot succes

Tijdens de eerste editie van de nieuwjaarsduik in de haven van Heemstede, georganiseerd door Rotaryclub Heemstede, sprongen meer dan vijftig enthousiastelingen het water in, aangemoedigd door honderden toeschouwers.

Na een aanmoedigende peptalk van clubvoorzitter Sandy Perquin en burgemeester Astrid Nienhuis loste wethouder en clublid Arianne de Wit een alternatief startschot en sprongen in drie sessies meer dan vijftig stoere zwemmers (van jong tot ouder) het koude water in (zo'n 6 graden). De meeste klommen snel de kant weer op waar het 6 graden warmer was. Vooral de tenen moesten het na de duik - 'ik voel ze niet meer!' - ontgelden. Na het zwemmen waren er erwtensoep, warme chocolademelk, gluhwijn en oliebollen beschikbaar.

Begin van traditie

Normaliter mag er in de haven niet gezwommen worden (te gevaarlijk met al het bootverkeer), voor deze nieuwjaarsduik werd een vergunning verleend en was de reddingsbrigade aanwezig. Veel Heemstedenaren grepen deze buitenkans aan. Een feestelijk begin van het nieuwe jaar dat hopelijk in 2024 een vervolg krijgt!