Nieuwjaarsduik 2024 Heemstede feestelijk fris

‘Je moet je aan de kou overgeven en dan is het heerlijk verfrissend.’ Aldus een van de ruim vijftig deelnemers aan de tweede editie van de Heemsteedse nieuwjaarsduik 2024, georganiseerd door Rotaryclub Heemstede.

Ruim driehonderd mensen aan de kant moedigden de 55 duikers aan om in het water van het Heemsteedse haventje te springen. Onder de feestelijke klanken van de band Huiskamergeluk. Het water was koud, heel koud (7 graden Celcius) maar bijna alle duikers klommen met een brede lach het trappetje weer op het water uit. ‘De eerste tien seconden zijn goed te doen’, meldde een deelnemer, ‘maar dan trekt de kou je lijf in. Gewoon je eraan overgeven, je staat na een minuut alweer op de kant.’

Opbrengst naar uitvoering wensen

De opbrengst van de oliebollen, erwtensoep, gluhwijn en warme chocolademelk die tijdens de gezellige nieuwjaarsduik werden verkocht, komt ten goede aan de uitvoering van eerder ingezamelde wensen. Deze wensen kunnen heel divers zijn. Je kunt je wens indienen t/m zondag 7 januari.
Het eten en drinken werd opnieuw gesponsord door lokale bedrijven waaronder Chateaubriand, Aannemersbedrijf van der Worp en de Heemsteedse oliebollenkraam (Binnenweg). Ook met medewerking van gemeente Heemstede en de Heemsteedse Reddingsbrigade.