Actie in de Roos 8 oktober 2023

Geslaagde actie voor In de Roos

Concert van Suzan en Freek binnen handbereik

Tijdens een levendige bijeenkomst in het voormalige stadhuis aan de Markt in Zaltbommel ontvingen de medewerkers van lunchcafé In de Roos op zondag 8 oktober een mooie cheque van de Rotaryclubs Heusden en Zaltbommel. Een gezamenlijke actie van beide clubs zorgde voor een opbrengst van maar liefst 5225 euro, die de ongeveer vijftig medewerkers willen gebruiken om een concert te bezoeken van Suzan en Freek. Lunchcafé In de Roos is onderdeel van de zorgorganisatie Cello, die zich inzet voor mensen met een verstandelijke en/of lichamelijke beperking. Onder grote belangstelling ontving Marieke van Woerkum, manager van In de Roos, de symbolische cheque uit handen van Chiel Wijnheijmer en Leon Verlouw, de voorzitters van Rotary in Heusden en Zaltbommel.

Het bedrag van deze fundraising kwam tot stand dankzij de opbrengst van een brunch die afgelopen zondag werd geserveerd én dankzij de gesponsorde kilometers die werd afgelegd met een speciale Rotary-bakfiets. In het kader van het honderdjarige jubileum van Rotary in Nederland vindt deze zomer een estafette plaats, waarbij door de vijfhonderd clubs een bakfiets door het hele land gereden wordt. Deze Rotary Estafette is gestart in Noord-Holland, en eindigt uiteindelijk in Zeeland. De bijeenkomst in Zaltbommel was onderdeel van de etappe van Heusden naar Tiel. De brunch werd mede mogelijk gemaakt door enkele ondernemers in Heusden en Zaltbommel, die belangeloos de ingrediënten ter beschikking stelden.

-De bakfiets van de Rotary Estafette vertrekt vanaf de Vismarkt in Heusden.

Afbeelding met kleding, persoon, person, Menselijk gezicht

Automatisch gegenereerde beschrijving

-Overhandiging van de cheque aan manager Marieke van Woerkum en twee medewerkers.