Stichting-Heusden Vesting Klassiek

Stichting Heusden vesting Klassiek

Stichting Heusden-Vesting Klassiek en het Vocaal Ensemble Markant uit ’s-Hertogenbosch organiseren jaarlijks concerten in de Passie- en Kersttijd.

De fraaie vestingstad Heusden ligt ingesloten tussen wallen en grachten. De oudste vermelding in schriftelijke bronnen dateert van het begin van de 12e eeuw. Midden in dit pittoreske stadje ligt de Catharijnekerk. De kerk wordt geroemd om de buitengewoon goede akoestiek. Dit blijkt onder andere uit het succes van eerdere muzikale uitvoeringen en uit de vele aanvragen voor concert-opnames.

Met deze uitvoeringen is inmiddels een traditie opgebouwd van hoogwaardige concerten die in Heusden Vesting niet meer is weg te denken.

Rotary Heusden draagt bij aan de uitvoering van deze concerten

Zie voor meer informatie op de website van de stichting: https://www.heusdenvestingklassiek.nl.

Afbeelding met Lettertype, Graphics, grafische vormgeving, schermopname

Automatisch gegenereerde beschrijving