Rotary Heusden zingt op zorglocatie Antonius en NAH-cafe te Heusden

De donkere dagen voor Kerst werden verlicht door een gezamenlijke activiteit van de leden van Rotary Heusden in het kader van “handen uit de mouwen” activiteiten. Door Gijs Vermeulen werden leden voor het tweede jaar aangemoedigd zich weer op te geven voor het vormen van een gemengd koor. Het is een gemengd koor van leden die wel en niet kunnen zingen, aldus Gijs, die zelf de zang begeleidde op de piano. Chiel Wijnheijmer, dit jaar voorzitter van de club, speelde daarbij klarinet.

Net als vorig jaar werd op woensdagavond 20 december een aantal bekende kerstliederen gezongen in de Antonius. Veel aan de aanwezigen bewoners van de zorglocatie zongen enthousiast mee. Op speciaal verzoek werd ook nog het mooie lied Hallelujah gezongen. Het ging beter dan vorig jaar, aldus een van de leden omdat ons lid, die professioneel harpiste speelster is, de groep strak dirigeerde. De avond werd gezamenlijk afgesloten met een gezellig drankje waarbij enkele leden graag meededen aan een advocaatje met slagroom!

De Handen uit de mouwen activiteit is een maandelijkse activiteit van de club. Iedere maand gaan een aantal leden met bewoners van de zorglocatie Antonius gezellig spellen spelen. Eén keer per maand zijn ook een aantal leden actief bij het Niet aangeboren hersenletsel café (NAH Café) in Drunen.

Het leven kan erg veranderen door NAH. Niet alleen voor de persoon zelf, maar ook voor de omgeving. Dagelijkse dingen die voorheen als vanzelfsprekend gingen, gaan vaak niet meer als vanzelf. Onbegrip omdat mensen met NAH anders op situaties kunnen reageren dan voorheen. Dit kan zorgen voor het verlies van een baan en sociale contacten. NAH is niet altijd zichtbaar aan de buitenkant. Het is voor iedereen een proces om hier mee om te leren gaan en te accepteren dat het leven niet meer is zoals het was. NAH-Café Brabant wil zich inzetten om mensen met NAH weer een plek te geven in de maatschappij en Rotary Heusden draagt daar graag aan bij. Daarom werd op donderdag 21 december door een aantal Rotaryleden een bingoavond verzorgd in het NAH Café en ook kerstliederen gezongen. Het werd een bijzondere en gezellige avond.

Zorglocatie Antonius

Afbeelding met overdekt, meubels, tafel, muur

Automatisch gegenereerde beschrijving