Water For Life

Drinkwaterproject in Tanzania

Rotary Heusden steunt Water for Life

Op donderdag 31 augustus 2023 overhandigde Chiel Wijnheijmer, voorzitter van de Heusdense Rotary-afdeling, een cheque aan drie vertegenwoordigers van de Stichting Water for Life. Deze stichting is een initiatief van Nederlandse drinkwaterbedrijven, die zich inspannen om arme wijken in lage inkomenslanden een duurzame toegang te bieden tot drinkwater en sanitaire voorzieningen. Sinds 2004 heeft Water for Life al meer dan anderhalf miljoen mensen in Afrika, Zuid-Amerika en Zuidoost-Azië voorzien van stromend water, toiletten en zeep om handen te wassen.

De bijdrage van Rotary Heusden is mogelijk dankzij de jaarlijkse wijnactie, die vorig jaar deels in het teken stond van Water for Life. In dit geval komt de opbrengst ten goede aan een schoolproject in Arusha, een grote stad in het oosten van Tanzania. In samenwerking met de lokale drinkwatermaatschappij, de gemeente en de plaatselijke Rotary wordt daar in verschillende scholen de infrastructuur verbeterd. Met de cheque uit Heusden krijgen nog eens honderden leerlingen van een school toegang tot drinkwater en goed sanitair.

Afbeelding met kleding, persoon, buitenshuis, glimlach

Automatisch gegenereerde beschrijving