Clubservice

Een Rotaryclub functioneert doelmatig door uitwisseling van beroepservaring, door dienstverlening via maatschappelijk relevante doelen en door de daarbij behorende fellowship. De “4-way Test” ( zie Vocational Service) kan daarbij een leidraad zijn.

De taak van Clubservice is erop toe te zien en te bevorderen, dat onze club functioneert naar deze door Rotary International omarmde doelstellingen.

In onze club richten de leden van Clubservice hun aandacht op de goede onderlinge verstandhouding en vriendschap tussen de clubleden en op hun persoonlijke inzet en functievervulling. Ook evenwicht in het ledenbestand, in het programma en in voorgenomen projecten hebben de aandacht. Bij ziekte of langdurige afwezigheid wordt actie ondernomen. De betrokkenheid van partners van overleden leden wordt door Clubservice onderhouden en hun deelname aan activiteiten gestimuleerd.

Clubservice is om adequaat te kunnen optreden samengesteld uit de inkomend voorzitter en leden, die al langer in de club meelopen.

Clubservice opereert niet gestructureerd, maar discreet en op afstand, reagerend op feitelijke of vermeende rimpelingen in de club.