Programmacommissie

Doelstelling:

Het doel van de programmacommissie van Rotaryclub Hoensbroeck is om aan de leden van de club gedurende het rotaryjaar een gevarieerd en interessant programma voor de wekelijkse bijeenkomsten te bieden passend binnen het jaarthema van de voorzitter , afgestemd op de doelstellingen van de avenues en gericht op het bevorderen van de fellowship.

Taakomschrijving:

De programmacommissie zal in haar programmering zoveel mogelijk als uitgangspunt nemen dat de bijeenkomst van de eerste dinsdag van de maand gericht is op clubzaken, in te vullen door het bestuur of door de diverse commissies.

De tweede dinsdag zal de bijeenkomst zo mogelijk worden ingevuld met presentaties of lezingen .De clubleden worden uitgenodigd hiervoor voorstellen te doen en mogelijk hier zelf invulling aan te geven. Deze beide dinsdagen worden op de thuislocatie gehouden.

De derde dinsdag van de maand wordt in principe voorbehouden voor een activiteit “buitenshuis” en zijn gericht op het vergroten van het engagement van de leden van de club met de omringende maatschappij door het bezoeken van bedrijven , instellingen en maatschappelijke instituties.

De clubleden worden verzocht ook hiervoor voorstellen aan de

programmacommissie te doen.

De vierde dinsdag is er geen programma.

De vijfde dinsdag - indien voorkomend - wordt ingevuld met een partnerprogramma. Ook hiervoor worden suggesties van de clubleden ingewacht.

De programmacommissie zal volgens dit stramien, zoveel mogelijk rekening houdend met de suggesties van de leden, een gevarieerd programma opstellen en hierover tijdig met bestuur en leden communiceren via de daartoe afgesproken kanalen.

De programmacommissie streeft ernaar tenminste één maand tevoren het

programma te publiceren.

Van de clubleden wordt verwacht dat zij zich in voorkomende gevallen

tijdig aan- en afmelden. Dit is vooral van belang bij activiteiten waarvoor met externe partijen afspraken moeten worden gemaakt (vnl. De “buitenshuisactiviteiten”).

Bijzondere activiteiten:

Gedurende het rotaryjaar kent de club enkele bijzondere activiteiten zoals de bijeenkomsten met kerst en nieuwjaar.

De programmacommissie zal in afstemming met bestuur hiertoe voorstellen ontwikkelen en uitvoeren.

Financiën:

De programmacommissie gaat er in de afspraken met “buitenshuis”partijen

van uit dat deze kosten de voor de individuele leden in rekening gebrachte kosten voor de reguliere bijeenkomsten op de thuislocatie niet mogen overschrijden.

De met deze activiteiten gemoeide kosten zullen zoveel als mogelijk bij de programmering worden aangegeven.

Voor de kosten voor bijzondere activiteiten wordt vooraf afstemming met de leden en het bestuur gezocht.