Jeroen Stek

Waarom ik al jaren lid ben van de Rotary? Mooie club mensen die vanuit overeenkomende waarden iets willen betekenen voor elkaar en de wereld om haar heen. Het is de grootste goede doelen organisatie van de wereld en het old boys netwerk gehalte is er wel af. Fellowship is er voor terug en af en toe de handen uit de mouwen steken voor je omgeving. Lokaal, voor Nederland en de wereld. Maar ook inspirerende avonden met thema’s die de leden aan het hart gaan.

Gewoon samen de wereld een heel klein beetje mooier, duurzamer en liever maken.

Heb je zin om lid te worden, kan gewoon, procedures zijn er nauwelijks. En het gekke is, nooit gedacht, maar kijk elke dinsdagavond uit naar de bijeenkomst.

Jeroen Stek.

Anekdote:

Handen uit de mouwen in het Erasmushiem te Leeuwarden.

Een paar keer per jaar steken we als Rotary Leeuwarden Zuid de handen uit de mouwen om lokaal iets te doen voor anderen.

Geregeld zit daar ook een zaterdag bij om met bewoners van Erasmushiem erop uit te gaan en daarna met elkaar zelf gebakken pannenkoeken te eten.

Voor hen, maar zeker ook voor ons/ mij een dierbaar uitje. Wat me erg bij gebleven is, van één van de keren, is het volgende. Om contact te maken ben je geneigd om van alles en nog wat aan de bewoner, waar je mee op pad, bent te vragen. Totdat diegene redelijk assertief zegt, ben je van de politie ofzo? Ik houd niet van al die vragen. Prachtig en door! Bij het pannenkoeken eten kwam het gelukkig weer helemaal goed. Mooie mensen zijn er toch.