Wat is een Rotary Club

Wat is een Rotary Club?

Rotary is een netwerk, waarbinnen de leden bereid zijn hun (vak-)kennis ten dienste te stellen van de gemeenschap en direct of indirect deel te nemen aan charitatieve en educatieve projecten. De open communicatie van de honderdduizenden leden verbindt Rotarians over de gehele wereld, gebaseerd op het essentiële beginsel: service.

Waarom Rotary?

Om een paar redenen te noemen: het is leuk om met gelijkgezinde mensen uit je omgeving in contact te komen. Het is leuk en inspirerend om met mensen uit totaal verschillende beroepen te spreken. Als het nodig is kun je terugvallen op je rotaryclub. En uiteraard is het belangrijk om kennis in te zetten en gelden te verwerven voor goede doelen. Deze argumenten en meer vormen een uitstekende basis om je samen in te zetten voor allerlei doelen, die de band weer versterken.

Meer informatie over Rotary vind je op: www.rotary.nl

Rotary Club Leeuwarden Zuid is een actieve Rotary Club

We bestaan sinds 20 februari 1967. Met zo’n 50 leden, van agrariër tot dominee van juwelier tot bankier, zijn we een gemêleerde en actieve club. Zowel vrouwen en mannen zijn lid van onze club. Iedere dinsdag van 17.30 tot 19.30 uur komen we bij elkaar in het Oranje Hotel.We tornen niet aan de basisgedachte van Rotary, maar we streven ook naar een modernere invulling van de Rotary waarden waarbij we het karakter van onze club in stand kunnen blijven houden. We onderhouden nauwe banden met onze zusterclubs in Duitsland en Engeland en de gezamenlijke bezoeken over-en-weer vormen een jaarlijks hoogtepunt.

Wat kan Rotary Club Leeuwarden Zuid voor je betekenen?

Misschien word je benaderd om je bij ons aan te sluiten, of wellicht heb je een project waar wij aan zouden kunnen bijdragen.