Lidmaatschap

Rotaryclub Maarssen-Breukelen (RCMB) is een serviceclub, die in 1951 is opgericht en op dit moment uit ongeveer 24 leden bestaat. De verhouding man/vrouw is bijna gelijk. De leden komen, zoveel als mogelijk, uit verschillende beroepsgroepen. De club komt twee keer per maand bijeen: de eerste donderdag van de maand van 18:00 tot 20:00 uur en de derde donderdag van 19:30 tot 21:30 uur, meestal bij De Olifant in Breukelen.

Wat de leden bindt is de Rotary-gedachte en daarmee het streven om met elkaar – behalve het organiseren gezellige, interessante en boeiende bijeenkomsten met actuele onderwerpen – ook iets voor de maatschappij te betekenen. Dat kan zijn het delen van kennis en ervaring met hen die het minder hebben getroffen en een steuntje in de rug behoeven, maar ook het op een andere wijze feitelijk verrichten van hand- en spandiensten voor anderen. Tevens wordt er regelmatig aan fondsenwerving gedaan, waarmee lokale, regionale of internationale projecten financieel worden ondersteund.

Het motto van Rotary is “Service above yourself” en dat probeert ieder lid op zijn of haar eigen manier in de praktijk te brengen. We vragen van elk lid betrokkenheid maar realiseren ons dat de mate van inzetbaarheid afhankelijk is van ieders mogelijkheid (privé, werk, gezin). Kortom: een Rotary-lidmaatschap hoeft niet per definitie veel werk, tijd of geld te kosten. De contributie is afhankelijk van je persoonlijke omstandigheden.

Geïnteresseerd in een lidmaatschap? Neem dan vrijblijvend contact op met het secretariaat via het contactformulier. Daarop volgt meestal een uitnodiging om een keer naar een bijeenkomst te komen of een voorstel van de ‘nieuwe ledencommissie’ om u thuis te bezoeken en u alles over Rotary te vertellen.