onze club

Onze Club

Onze club is een inspirerend gezelschap van ongeveer 24 personen We onderscheiden ons van de meeste andere Rotary service clubs doordat de helft van onze leden vrouw is. Alle leden wonen in of in de buurt van de Gemeente Stichtse Vecht. Onze club maakt deel uit van een wereldwijd netwerk van Rotaryclubs die zich inspannen voor een betere wereld.

Onze leden hebben uiteenlopende beroepsachtergronden en die diversiteit, ook in leeftijd, is juist onderdeel van onze kracht. We staan met beide benen in de lokale samenleving en we kijken ook verder om ons heen. Zo hebben wij ook buitenlandse projecten. In 2019 studeerde een student uit Split, Kroatië, af aan de Nyenrode Business University. Wij hebben dit gefinancierd en begeleid. Dit alles doen we niet zomaar: onze maatschappij moet er beter van worden.

We zijn al jaren een hechte en vitale club, waar vriendschap belangrijk is en waar we genieten van plezierige onderlinge contacten. Ook dit is voor ons erg belangrijk. Het is natuurlijk fijn om geregeld nieuwe leden te kunnen begroeten. Je kunt via ons secretariaat contact opnemen met Monica van Harn als je meer wilt weten.

Iedere maand komen we op elke 1e en 3e donderdag van de maand bij elkaar. Elke bijeenkomst duurt stipt 2 uur, zodat het ook gemakkelijk is in te passen in een drukbestaan.

We hebben een vaste ontmoetingsplek in De Olifant , Straatweg 1 in Breukelen. De twee bijeenkomsten zijn verschillend van inhoud,: de 1e donderdag van de maand brengt een van de leden zelf of via een gastspreker een interessant thema ter sprake. Dit leidt geregeld tot een gepassioneerde , leerzame en onderhoudende discussie. De 3e donderdag van de maand bespreken we meestal interne zaken zoals de lopende projecten en de plannen die we ontwikkelen voor de toekomst.

Onze bijeenkomsten zijn vooral gewoon gezellig. We starten met een drankje en vaak maken leden gebruik van de mogelijkheid om vooraf samen te eten in de Olifant. Zo nu en dan wordt er tussentijds een bedrijf bezocht, doen we een kookworkshop of plukken we de appels van de bomen. Ook partners nodigen we waar mogelijk uit bij deze activiteiten.

Binnen de club werken we met commissies die specifieke taken hebben, zoals de jeugdcommissie, commissie community service en de Internationale Zaken commissie.