Wandelen voor Water 2018 (3)

DE TROMPETVOGEL GAAT WANDELEN VOOR WATER

Ook basisschool ‘De Trompetvogel’ gaat dit jaar de uitdaging aan: ‘Wandelen voor Water’. Op vrijdag 18 mei gaan 91 leerlingen van groepen 6, 7 en 8 van deze school zes kilometer lopen met zes liter water (vier petflessen) in hun rugzak, om zo kennis te maken met de praktijk van alle dag voor kinderen in de derde wereld. Om 10.00 uur zal een van de nieuwe wethouders het startsein geven voor deze jaarlijks door Rotaryclub Nieuwegein georganiseerde tocht.

Maar voor het zover is, zullen enkele leden van de club gastlessen geven over het 'waarom' van ‘Wandelen voor Water’. Het KWR Watercycle Research Institute, gevestigd in Nieuwegein, zal zorgen voor de speciale rugzakken voor de deelnemers en voor de versnaperingen onderweg.

De wandelaars laten zich sponsoren door ouders en familie. De opbrengst van deze wandeltocht zal ten goede laten komen aan de ‘Max Foundation’. De ‘Max Foundation’ realiseert succesvolle sanitatieprojecten op scholen in Bangladesh. Deze stichting laat bij scholen waterputten bouwen, latrines aanleggen en voorlichting geven aan leerlingen over hygiëne. Hiermee voorkomt men dat kinderen onnodig ziek worden, school verzuimen of, erger nog, vroegtijdig overlijden.

Rotaryclub Nieuwegein hoopt op goed wandelweer en wenst ‘De Trompetvogel’ een succesvolle wandeltocht toe.