Community Service

1 of 1

Avenue Community Service (CS)

De avenue Community Service richt zich op het sociaal maatschappelijk en financieel ondersteunen van onze lokale gemeenschap en het bedenken, toekennen en uitzetten van ideeën ten dienste daarvan.

Naast de Avenue Community Service (CS) heeft Rotaryclub Rijk van Nijmegen een aparte stichting, de Stichting Community Service (SCS).

Stichting Community Service (SCS)

De Stichting Community Service is een ANBI-stichting, die het geld dat onze club uitgeeft aan onze doelenbeheert. De stichting heeft een bestuur dat bestaat uit een voorzitter, penningmeester en een secretaris. De stichting (zonder leden) heeft een eigen verantwoordelijkheid.

In hoofdlijnen zijn er twee aparte financiële stromen. De inkomsten uit de jaarlijkse schenkingen van de leden en de opbrengsten van de Stichting uit fundraising projecten, giften van derden of gewonnen prijzen (bijvoorbeeld Botary).

De commissie Community Service kan adviseren over aanvragen van lokale externe partijen. Op deze website kan een aanvraagformulier en/of richtlijnen voor een aanvraag gedownload worden. Bij externe aanvragen kan advies ingewonnen worden bij een van de andere avenues van onze club. Zo kan voor een internationaal project de commissie International worden geraadpleegd en voor een jeugdproject de commissie Youth.

SCS toetst aanvragen aan haar eigen beleidslijn en beoordeelt of deze in overeenstemming zijn met de door SCS geformuleerde doelen. Indien de SCS groen licht geeft voor financiering wordt de aanvraag ter goedkeuring voorgelegd aan de club.

<< SCS >>