Het Renkumse Scholierendebat 2009

DATUM: 13 maart 2009

Het Renkumse Scholierendebat in het Dorenweerd College: wegens succes geprolongeerd.

Op 24 maart organiseren het Dorenweerd College en Rotaryclub Oosterbeek- Kabeljauw het Renkumse Scholierendebat. Voor de 3e keer alweer! Tien teams van 4 middelbare scholen doen mee aan dit debattoermooi. Dat zijn: het Dorenweerd College uit Doorwerth, het Marnix College uit Ede, Pantarijn uit Wageningen en dit jaar voor het eerst een team uit het Belgische Landen.

Elk team bestaat uit 3 scholieren, van wie 2 het woord voeren en de 3e souffleert. Aan de hand van stellingen wordt gedebatteerd, waarbij één team voor de stelling is en het andere tegen. De scholieren hebben geoefend en laten zien dat debatteren een leuke manier is om je eigen mening vorm te geven en om te gaan met andermans visie.

Een deskundige jury van Renkumse prominenten beoordeelt de teams op spreekvaardigheid, argumentatie, teamwork, strategie, stijl en inhoud.

De Renkumse burgermeester Jean Paul Gebben wilde ook dit jaar weer de voorzittersrol op zich nemen. Verder hebben de rector van het Dorenweerd College, de heer Couzijn, en de bekende Renkumse DJ Franky Rizardo zich bereid verklaard in de jury zitting te nemen.

Het Renkumse Scholierendebat begint om 19.00 uur in het Dorenweerd College, Dalweg 5 in Doorwerth. Iedereen is van harte welkom en de toegang is gratis.

Noot voor de redactie: voor meer informatie over dit persbericht belt u met Joop Verhagen van Rotaryclub Oosterbeek- Kabeljauw, telefoonummer 0627060269 of met Jacques de Vries van het Dorenweerd College, telefoonnummer 026- 3397030.