Golden Music Live 2015 Hoog en Laag

maandag 2 november 2015, Hooge en laag Van de redactie

DOORWERTH De vierde editie van Golden Music Live stond zaterdagavond in het teken van uitstekende acts en twee goede doelen: Manege Zonder Drempels en het Dushi Huis in Ellecom. Honderden muziek- en dansliefhebbers genoten van een afwisselend muziekprogramma in het Fletcher Hotel Arnhem-Doorwerth. Golden Music Live, voorheen Golden Music Night begint gemeengoed te worden.

Het basisidee: zet een uitstekende begeleidingsband op het podium en laat verschillende artiesten achtereenvolgens de revue passeren. Terwijl de ene artiest optreedt, zitten de anderen gewoon relaxed op een loungebank naast het podium te wachten op hun beurt. Een geslaagde opzet. Geen ingewikkelde opkomsten van artiesten die zich in een aparte ruimte backstage opladen voor hun performance.

Roger Happel & Friends speelde de hele avond als begeleidingsband. De leden van de band werden door Candy Dulfer geroemd als beste muzikanten die ons land te bieden heeft. Een van de bandleden is bassist Paddy van Rijswijk uit Doorwerth. De band deelt regelmatig het podium met grootheden als Candy Dulfer, Alain Clark en Glennis Grace. Kijk, en dan heb je ook wat. Shirma Rouse, Lesley van der Aa, Martin van der Starre en Jarno Ibarra wisselden elkaar af. Opvallend was de lol die het gezelschap uitstraalde. Shirma en Lesley zijn dan ook echte 'muzikanten zangeressen'. Dat zie en hoor je terug op het podium, maar wat moet het lekker zingen zijn met zo'n band achter je.

In de loop van de avond had de organisatie nog een verrassing in petto. Voormalig Voice Kids deelneemster, Nanouk Jans (13) uit Doorwerth, verraste het uitgelaten publiek met een optreden. Ze straalde en het plezier spatte ervan af. Nanouk volgt inmiddels de vooropleiding van het conservatorium.

Tegen elven was het de beurt van Martijn Fischer, de perfecte Andre Hazes vertolker. Hij won begin oktober een Gouden Kalf in de categorie 'Beste Acteur'. Natuurlijk zong hij bekende Hazes songs. Het publiek zong ze geestdriftig mee.

GOEDE DOELEN Eén van de goede doelen van deze avond is Stichting Dushi Vriend. De stichting heeft als doel financiële ondersteuning te geven aan de Dushi huizen. Ieder kind heeft het recht op een veilige jeugd, een warm en liefdevol huis, waar het zich kan ontwikkelen en gewoon lekker kind mag zijn. Daarom zijn er Dushi Huizen. Een Dushihuis biedt kinderen en jongeren in de leeftijd van 0 tot 23 jaar een veilige woonplek. Deze kinderen kunnen niet meer bij hun ouders wonen en bij hen is sprake van een (ernstige) ontwikkelingsstoornis of gedragsproblematiek (www.dushihuis.nl). Manege zonder Drempels in Bennekom verzorgt sinds 1986 huifbedrijden voor kinderen en volwassenen met ernstige meervoudige beperkingen.

Rotaryclub Oosterbeek-Kabeljauw is initiatiefnemer van de Golden Music Live. Partners zijn TOPinuwregio.nl en het Fletcher Hotel-Restaurant Arnhem-Doorwerth.

Feike Klomp