Uitreiking cheques opbrengst Burchtfair editie 2014

ROTARYCLUB PEKELA SPEELT AL VROEG DIT JAAR VOOR SINTERKLAAS

C:\Data\Rotary\rotary site pekela\img-3508 (1).JPG

In een animerende bijeenkomst bij de Urnenhoeve in Wedderveer deelde Rotaryclub Pekela de opbrengst van de jongstleden gehouden Burchtfair in Wedde uit in de vorm van cheques.

De gelukkige ontvangers waren:

·

de Vakantiebank die aanvullend op een eerdere donatie van € 5.000 wederom een cheque ter waarde van € 5.000 in ontvangst mochten nemen. Het geld is bestemd vakanties in het Kinderhotel dat gevestigd is in De Burcht te Wedde.

·

Scouting Nieuwe Pekela die door het sterk groeiende ledental en daarmee toename van het aantal groepen qua huisvesting in de problemen dreigt te raken. Door de donatie ter grootte van € 6.500 wordt het mogelijk om versneld te beginnen met het bouwen van adequate huisvesting voor deze groepen.

·

De laatste cheque behoefde enige uitleg voor wat betreft de keuze van het goede doel. De 2014 editie van Fair werd namelijk samen met de Rotaryclub Papenburg (al jarenlang de partnerclub van RC Pekela) georganiseerd. Dit idee kwam voort uit een verzoek om ondersteuning in een reeds langlopend project op de Filipijnen: het Pag-asa Social Center. In dit centrum dat in de loop van de afgelopen tien jaren werd opgericht, wordt aan kansarme kinderen uit de omgeving van Tagatay middels scholing, (op-)voeding en medische begeleiding een toekomst geboden. De vertegenwoordiger van de stichting die het beheer over dit centrum voert, mocht een cheque ter waarde van € 20.000 van de beide clubs in ontvangst nemen.

De ontvangers van de cheques waren unaniem in hun oordeel: zo’n ‘pakjesavond’ hadden ze nog niet eerder meegemaakt! Zo melden ze, dat op deze wijze hun inzet wordt beloond hetgeen inspiratie oplevert om met nog meer enthousiasme de weg te vervolgen.