WAT IS ROTARY

Rotary is een serviceclub. Dat wil zeggen: de leden steunen op verschillende wijzen hun medemens. Dat gebeurt altijd zonder onderscheid van ras, geloof of politieke overtuiging.

Rotary is een wereldwijde vriendschapsorganisatie met als levenshouding: dienen.

Als rotarylid maak je deel uit van een breed netwerk dat inzicht biedt in vele werelden; je kunt je eigen kwaliteiten en talenten ontwikkelen en actief het verschil maken. Samen actie ondernemen voor de gemeenschap om je heen, vergroot de impact. Alles wat 'rotarians' doen, gebeurt met als uitgangspunt ‘Serve above self’. Integriteit, diversiteit, dienstbaarheid, leiderschap en vriendschap zijn de kernwaarden van rotary.

Rotary werd opgericht in 1923 en is een wereldwijde organisatie met meer dan 1,2 miljoen leden en ruim 46.000 clubs in 200 landen. Dus er is altijd een club in buurt!

Rotary is ook internationaal bezig het welzijn van de medemens te verbeteren. De Rotary Foundation is één van de grotere wereldwijde organisaties die humanitaire activiteiten financiert van plaatselijke tot wereldwijde initiatieven.

People of Action is wat rotary kenmerkt: zo wordt al bijna 40 jaar gewerkt aan het uitbannen van polio in de wereld – een doel dat bijna is bereikt.

Kortom: rotary is er voor iedereen die betrokken is bij de wereld om zich heen, die zichzelf verder wil ontwikkelen en die onderdeel wil uitmaken een hechte vriendengroep.

Want één ding is zeker: Rotary is vooral leuk!

Geïnteresseerd? Ga naar het contactformulier, dat vind je onder de knop Bestuur/locatie!