xx

WELKOM BIJ ROTARYCLUB PURMEREND

Voorzitter '23-'24 Ron Kooi:

'Sta in je kracht,

verrijk de wereld'

Purmerend Schoon!

Zomer Priknick zaterdag 1 juni

Aanmelden nieuwsbrief www.priknick.nl

en t.z.t. ontvang je informatie over de actie

Wat wij zoal realiseren en/of ondersteunen:

Ruimhartige financiële steun aan de Rotary Foundation

Tientallen watertanks in Kenia

Clean-up acties openbare ruimte Purmerend (Priknick)

Shelterboxen gedoneerd t.b.v. rampgebieden

Summercamp stranddag voor internationale studenten

Vakantieweek kinderparadijs 'Pret in Purmerend'

Support bij 600 kerstpakketten verpakken en bezorgen

Clubweekend

Vrijheidsdiner op de koemarkt

Fietspuzzeltocht + wijnproeverij t.b.v. goede doelen

Samenwerking 5 regio-rotaryclubs

Tuinrenovatie i.s.m. 'Present Purmerend'

Bomen sponsoren én planten in het Twiske, een project van

www.treesforall.nl

Speerpunt van RC Purmerend: WATER EN SANITATIE

Schoon water, sanitaire voorzieningen en voorlichting over hygiëne zijn basisbehoeften voor een gezond milieu en een productief leven.

Wanneer mensen toegang hebben tot schoon water en sanitaire voorzieningen, nemen door water overgedragen ziekten af, blijven kinderen gezonder en gaan ze regelmatiger naar school en kunnen moeders minder tijd besteden aan het dragen van water en meer tijd aan het helpen van hun gezin.

Zo helpt Rotary

Door middel van water-, sanitatie- en hygiëneprogramma's (WASH) mobiliseren de actiemensen van Rotary middelen, vormen ze partnerschappen en investeren ze in infrastructuur en training die leiden tot verandering op de lange termijn.

W A T  O N Z E  C L U B  D O E T

Het 6T-project spitst zich toe op Nakuru, Kenia, waar men niet over veilig drinkwater beschikt. In nauwe samenwerking met de rotaryclub daar: Tanks - Toilets - Trees - Training - Tablebanking - Transformation. Hoofddoel van het 6T-project is het bouwen van betonnen drinkwatertanks met een inhoud van 10.000 liter, waarin regenwater wordt opgevangen dat via golfplaten daken in een pijp naar de betonnen watertank wordt geleid. Trekker van deze 20-jarige samenwerking is RC Hoorn . . . . . lees verder →

Doet u mee? Mail ons →

E N  D A N  D I T  N O G :  scholarship

Ieder jaar studeren er 10 tot 15 studenten met een Rotary beurs bij IHE (Institute for Water Education) in Delft. Dat doen zij samen met 160 andere studenten uit 60 verschillende landen.

Het is een eenjarige masteropleiding waar alle internationale waterervaring bij elkaar komt.

De studenten worden klaargestoomd om toekomstige experts en leiders te worden op het gebied van water en sanitatie.

IHE Delft →