Wat doen wij

W A T  O N Z E  C L U B  D O E T

Het 6T-project spitst zich toe op Nakuru, Kenia, waar men niet over veilig drinkwater beschikt. In nauwe samenwerking met de rotaryclub daar: Tanks - Toilets - Trees - Training - Tablebanking - Transformation. Hoofddoel van het 6T-project is het bouwen van betonnen drinkwatertanks met een inhoud van 10.000 liter, waarin regenwater wordt opgevangen dat via golfplaten daken in een pijp naar de betonnen watertank wordt geleid. Trekker van deze 20-jarige samenwerking is rotaryclub Hoorn en club Purmerend sluit daar al veel jaren bij aan met financiële bijdragen die hebben geleid tot realisatie van 50 watertanks. Dat is niet veel ten opzichte van het totaal van 6.000 tanks die er gebouwd zijn. Maar wij spannen ons er nog steeds voor in, elke tank is er een en het project stopt niet!

Met een donatie van slechts € 444,00 kan er al een tank gebouwd worden.

Maar iemand krijgt niet zomaar een watertank. Er is een behoorlijk aantal voorwaarden waaraan een gezin (er wordt voornamelijk gewerkt met vrouwen) moet voldoen om een tank te bemachtigen. In Nakuru is een facilitating team van lokale mensen gevormd die de bouw begeleiden en controleren en rotaryleden gaan regelmatig naar Kenia om het project met eigen ogen te kunnen volgen.

Vierhondervierenveertig euro, en het is belastingvriendelijk.