Lezing Ilse Rasing - 8 november Buurthuis Zuidoostbeemster

Woensdag 8 november 2023

‘Het verbindende effect van muziek’

Ilse Raasing presentatie Zuidoostbeemster

Muziek is emotie. Mensen worden vrolijk of emotioneel diep geraakt door bepaalde muziek. Maar muziek roept ook herinneringen op.

Iedereen heeft wel een herinnering bij een bepaald liedje. Muziek helpt ook ouderen om herinneringen boven te halen.

Uit onderzoek is gebleken dat muziek die mensen hebben gehoord in de leeftijdsperiode van 15 tot 25 jaar diep in het geheugen verankerd ligt.

Ilse is de energieke directeur bestuurder van Stichting Kinderopvang Waterland, een organisatie met 80 medewerkers op 9 locaties. Naast bestuursfuncties is ze actief als columniste bij vakbladen. Nog belangijker is, dat Ilse vooral bekend is als Waterlandse zangeres die samen met haar kompaan Michel prachtige muziek uit de jaren ‘60 en ‘70 te berde brengt.

Het is geen wonder dat Ilse inspirerend kan vertellen over wat muziek met emoties kan doen en hoe dat de wereld verbindt en een stukje beter maakt.

En dit is precies ook de doelstelling van Rotary: een plek waar je samen goed kan doen voor een betere wereld. Rotary verruimt daarvoor via interactieve presentaties zo veel mogelijk de horizon.

Aangezien Rotaryclub Purmerend-Waterland van mening is dat dit onderwerp voor elke geïnteresseerde boeiend is, organiseert ze deze avond voor iedereen.

Locatie Buurthuis Zuidoost, Middenpad 2,

1461 BW Zuidoostbeemster

Datum en tijd Woensdag 8 november van 20.00 – 21:00 uur

Inloop vanaf 19.45 uur

Toegang gratis.

Opgave vóór dinsdag 7 november 20.00 uur aanmelden via rcpurmerendwaterland@gmail.com.

Dit najaar organiseert Rotary Club Purmerend Waterland tevens het Letterfestival

Onderdeel van het Letterfestival is het Groot Waterlands Dictee. Meer informatie hierover is hier te vinden.

Voor inschrijven als deelnemer aan het Groot Waterlands Dictee kunt u hier terechtAreas of Focus Icon - Basic Education and Literacy (Color - label below).