xx

Onze projecten

Onze leden staan midden in de samenleving en ieder lid zet zich daarvoor in op zijn of haar eigen manier. Actief en ondernemend, met voortdurend nieuwe plannen en nieuwe activiteiten.

De IMC Weekendschool

De IMC Weekendschool motiveert kinderen uit achterstandswijken voor een carrière. Op de IMC Weekendschool vertellen mensen uit de praktijk over hun werk, om op die manier de kinderen enthousiast te maken voor een maatschappelijke carrière. Enkele leden van onze club doen dit ook.

De Voedselbank

Een aanzienlijk deel van de Rotterdammers leeft onder de armoedegrens, en veel van hen zijn afhankelijk van de voedselbank. Een keer per 2 jaar worden deze mensen verwend als gasten tijdens het Laurentiusdiner. Zij krijgen dan een uitgebreid diner en worden onthaald als vip. Leden van onze club helpen in de bediening.

Wijnproeverij

Eéns keer per jaar organiseert onze club een proeverij van topwijnen. In onderling overleg kiezen de leden een goed doel en de opbrengst van de proeverij komt ten goede aan dit doel.

Polio

Alle Rotaryclubs zetten zich wereldwijd in voor een gemeenschappelijk doel: Help polio de wereld uit!

Jaarlijks planten we samen met drie andere Rotterdamse Rotaryclubs 3000 tulpenbollen in de tuinen van verzorgingshuizen Laurens. In de lente zullen bewoners genieten van de roodgele bloemen. Met het planten van de tulpen zijn niet alleen bewoners van Laurens gelukkig gemaakt, maar is ook een bijdrage geleverd om einde te maken aan Polio in de wereld.