Samen spelen is plezier vermenigvuldigen

Rotaryclub Santpoort-Brederode ondersteunt al vele jaren Lijn 5 in Driehuis. Deze instelling helpt jongeren die om wat voor reden dan ook gedragsproblemen of problemen in de sociale ontwikkeling hebben. Jongeren en jong volwassenen die hulp nodig hebben om de draad weer op te kunnen pakken. Deze jongeren verblijven in een begeleide woonvorm, gaan naar school overdag of verrichten werkzaamheden onder begeleiding. Veelal gaan ze in het weekend naar huis maar kunnen ook blijven als de thuissituatie dit noodzakelijk maakt.

Via NLDoet hebben we als Rotaryclub enkele keren de handen laten wapperen om daarmee het gebouw een opknapbeurt te geven. Een andere wens was een partytent met bbq set. Ook dat hebben we kunnen realiseren. Toen bleef er nog een grote wens over, namelijk laserguns. Tja, wie komt erop maar juist voor deze jongeren een uitdagende vorm van vertier.

Dertien Rotaryclub,s die elk € 50 inlegden, hebben recent deelgenomen aan een pub- clubquiz. Een sportieve strijd, op initiatief van RC Bloemendaal – Caprera, tussen clubs. En de winnaar werd Rotaryclub Santpoort-Brederode. De hoofdprijs € 650,00. Dit bedrag is enthousiast door winnaars beschikbaar gesteld om daarmee de jongeren van Lijn 5 weer te te verblijden.

Op vrijdag 22 mei 2020 zijn de laserguns overhandigd aan de contactpersonen Ron van der Pels en Janine Tsironis van Lijn 5. Voorzitter 2019-2020 Simone Teerling overhandigde dit geschenk met een passende toespraak, met als thema Samenspelen is plezier vermenigvuldigen, waarbij zij aangaf juist in deze coronatijd extra aandacht voor de jongeren die in de woonvorm van Lijn 5 verblijven wenselijk is . De aluminium kist waarin de 24 guns veilig opgeborgen kunnen worden met de naam van Lijn 5 en RC Santpoort-Brederode erop inclusief batterijen maakte het geheel direct gebruiksklaar. En dat lieten de 2 jongens namens hun doelgroep ook direct zien.

Met blije gezichten konden de gelukkigen het cadeau in ontvangst nemen en zeker weten, het komt juist nu super goed van pas om in afleiding met een uitdagend spel je zorgen even opzij te zetten.

C:\Users\Edward\Desktop\IMG-20200522-WA0010.jpgC:\Users\Edward\Desktop\IMG-20200522-WA0011.jpg

Vergeet naast je eigen zorgen in deze tijd de andere doelgroep niet. Onze medemensen rekenen op ons. Daar staat Rotary immers voor.

Edward van der Zwaag