Vecht voor Kinderen Buitendag 9 september 2006

Jaarlijkse genietdag kinderkankerpatiëntjes.

Verslag

Zaterdag 9 september 2006 hebben de kinderkankerpatiëntjes van het Sophia - Kinderziekenhuis teRotterdam (Kinder Oncologisch Centrum Rotterdam), alsmede hun meest dierbaren, weer volop genoten van hun jaarlijkse dagje uit in de Vechtstreek, georganiseerd en uitgevoerd door de Rotaryclub Breukelen – Vechtstreek.

Ook de nabije omgeving van deze patiëntjes heeft het zeer zwaar te verduren tijdens de vaak lange perioden van behandeling. Het is daarom nu al een aantal jaren de gewoonte, dat de Rotaryclub Breukelen – Vechtstreek een aantal, door de medische staf van het KOCR geselecteerde patiëntjes, samen met familie en/of vrienden uitnodigt een dagje(uiteraard kosteloos) in onze mooie Vechtstreek door te brengen.

Vijftien sloepen hebben de groep van 70 personen(38 kinderen) verwelkomd bij het Gemeentehuis van Maarssen, waarna de tocht naar de Mijndensesluis in Loenen werd aangevat. Koffie, fris, broodjes en koekjes hielden de inwendige mens op de been, totdat werd aangelegd op een eiland in de Loosdrechtse Plassen. Hier was tijd en ruimte voor spel en vermaak, waarna iedereen kon genieten van een barbecue. Om het geheel een nog wat specialer tintje te geven waren als bekende TV-artiesten aanwezig Pauline van Aken, haar broer Thijs van Aken, Christophe Haddad en de gitarist Sander Gerritsen, alsmede de artiesten van het Kindertheater “Tuffie”uit Utrecht, hetgeen de kinderen fantastisch vonden.

Ook de Rijkspolitie te water heeft wederom enthousiast haar medewerking verleend, vooral door de kinderen mee te laten varen in de politieboot. De dag werd afgesloten door een grandioze vliegshow boven de plas.

Moe maar voldaan werd hierna de tocht huiswaarts aangevat en kon geconcludeerd worden, dat het wederom een fantastische dag voor de kinderen en hun naasten geweest is.

Sponsors

Een speciaal woord van dank voor de sponsoren, die enthousiast en geheel belangeloos hun

medewerking hebben verleend, is op zijn plaats. Deze zijn de volgende:

Triade (tenten) te Maarssen.

Jan van Gent (Sloepen) te Loosdrecht.

Politie Gooi en Vechtstreek.

Restaurant “De Olifant”te Breukelen.

Bert Kuiper en Jaap Havekotte van Viking-Schaatsen : stuntvliegen.

Tetos B.V. – tentoonstellingsservice te Utrecht.