Tienduizend lampjes voor kerstboom op de Markt

Bijna tienduizend lampjes voor kerstboom op de Markt

Het is niet voor het eerst dat een reuzenkerstboom de Markt siert, maar zó groot was hij nog nooit. Zaterdagmiddag zijn de lichtjes in de kerstboom feestelijk ontstoken. Inmiddels zijn bijna tienduizend lampjes gedoneerd voor lokale goede doelen.

Met speciaal transport door G. van Harten Industriële Verhuzingen en onder politiebegeleiding is de 17 meter lange boom vrijdag vanuit de wijk Dragonder naar het centrum gebracht. Dat trok veel bekijks. Het was passen en meten om de kerstboom door de Veenendaalse straten te manoeuvreren. Alle partijen werkten belangeloos mee, waardoor de kerstboom echt een boom van, voor én door Veenendalers is.

De kerstboom op de Markt is het middelpunt van de actie Veenendaal Verlicht Veenendaal. Iedereen kan lampjes kopen, voor 2 euro per stuk. De teller, zichtbaar op de website, is inmiddels de 9000 lampjes gepasseerd. De opbrengst van de actie, georganiseerd door Rotaryclub Veenendaal Regio, is bestemd voor vier lokale goede doelen. Doneren kan nog steeds, onder meer via www.onderlingkrediet.nl.

De kerstboom vormt het decor van vele activiteiten die tijdens het Winterfestival in Veenendaal worden georganiseerd. Zo is er vrijdagavond op de Markt het evenement X-Mas Lights, met kerstmuziek en verhalen. En zaterdagmiddag vormt de kerstboom het decor van de Santa Run, onderdeel van de actie Veenendaal Verlicht Veenendaal. Wie mee wil doen aan deze ludieke looptocht van 3 kilometer kan zich inschrijven via veenendaal.rotarysantarun.nl of bij een van de drie verkooppunten: Hiensch Mode, Schoenmakerij Paul den Ouden en Run2Day.