Dit was RC Velsen in 2020

Ook voor Rotary Velsen is 2020 een bijzonder jaar geweest, door Covid 19 konden een aantal geplande activiteiten om geld in te zamelen voor goede doelen niet doorgaan.

Toch zijn er vier instanties geweest die in 2020 een donatie hebben gekregen van Rotary, niet zo veel als we hadden gehoopt maar toch.

In willekeurige volgorde:

Telstar Thuis in de Wijk € 2.500

Voedselbank Velsen € 1.500

Hospice ‘De Heideberg’ € 1.250

Engelmunduskerk Onderhoud graven € 2.766

Telstar Thuis in de Wijk

In het kader van Telstar thuis in de wijk doneerde Rotary een bedrag voor het organiseren van een straatvoetbaltoernooi voor jongens en meisjes in de leeftijdsgroepen 12 tot 14 en 15 tot 17 jaar. Naast het spelen van de wedstrijden waaraan de jeugd veel plezier beleeft kunnen de teams óók punten verdienen met het leveren van een positieve wijkbijdrage, zoals het schoonmaken van een plantsoen of het organiseren van een activiteitenmiddag in een zorgcentrum. De teams met het meeste aantal punten gaan naar de finaleronde. Dit jaar ging het feest niet door maar met de bijdrage hopen we dat Telstar in de Wijk en 2021 een spetterend toernooi organiseert.

Foto uit 2019 het jaar waarin het straatvoetbal toernooi een groot succes was

Hospice ‘De Heideberg’

Ondanks het niet doorgaan van de kerstmarkt in 2019, vanwege een flinke storm, is het toch mogelijk geweest om ook aan het Hospice ‘De Heideberg’ te verblijden met een bedrag, voor de aanschaf van nodige zaken zoals onder andere lakens.  Op de foto Rick Paardekooper van het fundraisingsteam die aan de coördinator en de financiële expert van het Hospice de cheque overhandigen.

Voor de kerstmarkt waren door de voetbalclub Telstar, voor de wedstrijd Telstar-Jong AZ, 100 kaartjes beschikbaar gesteld. Ondanks dat de loterij niet doorging heeft Telstar gevraagd aan Rotary om een goede bestemming voor deze kaarten te zoeken. Dat is gelukt!  In het kader van sporteducatie gaan 100 leerlingen met begeleiding naar de wedstrijd.

Directeur Marc Boelsma van het Vellesan College heeft als dank ook nog een bijdrage geleverd aan de donatie voor het Hospice. Op de foto overhandigt de voorzitter van Rotary Velsen, Jan Willem Bruntink, voorzitter 2019-2020, de kaarten aan de directeur van het Vellesan College, Marc Boelsma.