Over RC Velsen

Van harte welkom bij Rotary Club Velsen

Op een dag is het zover en kijk je op de site van een Rotary Club. Je hebt de goede club als je meer wilt weten wat er te doen is bij Rotary in Velsen. Laten we je kort wegwijs maken:

Wat is Rotary?

Rotary is een wereldwijde organisatie waarin mensen met verschillende beroepen en achtergronden elkaar ontmoeten. Ze leren van en met elkaar en dragen bij aan maatschappelijke doelen. Met raad en daad of donaties.

Voor wie is Rotary Velsen?

·

Je bent werkzaam of woonachtig in Velsen en wilt maatschappelijk betrokken blijven op een manier die Rotary voorstaat. Geven, vriendschap en leren.

·

Je zoekt verbinding met mensen en organisaties uit de omgeving.

·

Je wilt jezelf blijven ontwikkelen en hebt interesse om iets terug te doen voor de omgeving.

Hoe gaat een Rotary club te werk?

Er zijn wekelijks/ tweewekelijks bijeenkomsten waarin je de andere leden ontmoet. Hierin is bij Rotary club Velsen een afwisseling:

2x lunch, van 12:00-14:00 uur

1 x borrel, van 17:00-19:00 uur

1 x diner, van 18:00-20:00 uur

Tijdens zo’n bijeenkomst kan de invulling variëren. Zo vinden er presentaties plaats, waar verschillende sprekers een verhaal komen houden over hun beroep of deskundigheid. Zo passeert een breed scala onderwerpen de revue. Daarnaast vinden er bedrijfsbezoeken aan bedrijven en/of instellingen in de eigen omgeving plaats. Verder worden er verschillende onderwerpen besproken.

Hoe ervaren de leden Rotary club Velsen?

Voor het 70-jarig jubileum hebben we alle leden geïnterviewd. Wat bracht je bij Rotary en wat ervaar je als plezierig? Met name de vriendschap en het met elkaar de goede doelen een donatie geven in geld of hulp is wat ons allen boeit.

De diversiteit is prettig en onze focus is om de diversiteit die de gemeente Velsen heeft, ook in onze Rotary club te weerspiegelen. Als jij dat bent, die bijzondere Velsenaar, die zich wil verbinden en inzetten, in Velsen woonachtig, van een bijzondere achtergrond of hoe dan ook bijzonder, druk dan zeker op deze link.

De clubbijeenkomsten zijn erop gericht dat je een bijzondere onderbreking hebt ik een vaak overvolle week. Dus Rotary is er ook voor jou! Het geeft je net even meer energie, nieuwe ideeën en je kun even uitblazen en je laten inspireren door de mensen die actief zijn op hun vak en interesse gebied.

Wat doet Rotary Velsen?

We focussen de komende jaren op goede doelen in de gemeente Velsen.