Rotary ICT helptips

/Users/WMM/Desktop/is.jpg

Wisten jullie dat als je weet hoe het werkt, deze website heel eenvoudig te beheren is?

Tip 1;

Zet de Rotary Voorburg site gewoon als button op je telefoon. Voor een i-phone is dat een standaard toepassing. Ook handig voor andere website’s:

Start de website: https://www.rotary.nl/voorburg/ , vervolgens onderaan je telefoon het symbool “vierkantje met pijl eruit” en dan “zet op beginscherm”.

Je hebt nu een button op je telefoon waarmee de rotarysite start.

Tip 2;

Wil je iets op de site plaatsen. Maak gewoon een worddocument, zo leuk mogelijk met plaatjes en opmaak. Je kan tevens gebruik maken van hyperlinks. Pas geen header/footer toe, dat werkt niet goed op de site. Mail het vooralsnog naar Willem@misix.nl dan zet ik het zo op de site. Dringend direct, met spoed iets later.

Tip 3;

Wil je iets doen met inschrijvingen? Kijk dan op het voorbeeld bij de inschrijving voor het golftoernooi. Zoals ik al eerder schreef, als je weet hoe je het moet doen, maak je dat in 10 minuten.

Tip 4;

Voor het “leden” deel heb je een userid/paswoord nodig. Op pc’s gaat dit goed, maar op je Iphone is dat lastiger. De applicatie geeft het veld niet goed weer. De oplossing, gebruik paswoord van je IPhone. Onder instellingen/wachtwoorden vul je gewoon bij Rotary.nl je userid/paswoord in. Ook handig, kan je het eenvoudig en veilig terugvinden. Als je nu op je iphone naar het ledendeel wilt, en je bent niet ingelogd, gaat paswoord je helpen en gaat het inloggen eenvoudig.

Erg handig is dan tevens dat je op de homepagina de weekberichten kan oproepen…

Wat ben ik nog aan het uitzoeken;

Hoe werkt de site goed met de app

Kan je op de site niet de output krijgen vanuit de app. Bijvoorbeeld wie heeft er ingeschreven voor een evenement.

Een filmpje eenvoudig displayen. ( kan gewoon dus !!)

Nog meer verzoeken, laten we het gewoon uitzoeken, vragen staat immers vrij!

Mvg Willem M