Ninja avonturen voor 320 kids op basisschool Delta Saendelft

In de maanden september en oktober beleven 320 kinderen van de Deltaschool avontuurlijke spel- en beweginglessen, begeleid door zgn. Ninja-masters. De gezamenlijke Rotaryclubs brachten een mooi bedrag op door het organiseren van het Zaans gezonde Tochie in maart 2023. Een deel van dit bedrag werd ingezet voor deze lessen aan alle kinderen, in de maanden september en oktober.

We namen een kijkje bij een les en spraken met de starter van de Ninja Academie. Ook werden we de school rondgeleid door de directeur Linda Bartels. De school staat in het gebied van Kreekrijk, een nieuwe wijk in Saendelft, waar nog veel huizen moeten verrijzen.

De Ninja Academie organiseert sport- en spellessen, cursussen, jeugdkampen, workshops in de Zaanstreek, Alkmaar en Amsterdam.

Van fanatiek naar fantasie

De Academie verbindt sport, spel, avontuur, verhaal en fantasie in hun Urban sportsprogramma. Dat kan zowel in de gymzaal als buiten gebeuren. Ook in deze les een verhaal, een samourai, met wie de kinderen avonturen beleven. Mooi te zien hoeveel kinderen plezier en beweging in een speelse structuur meemaken van onze bijdrage! Een goede bijdrage aan deze startende wijk.