Handleiding voor het plaatsen van een pasfoto & personalia in Ons Ledenboek

Logo Rotary.jpg

Handleiding voor het plaatsen van een pasfoto en persoonlijke gegevens

op de site van Rotary Alphen a/d Rijn

in “Ons Ledenboek”

1.

Zorg dat je een pasfoto van jezelf op, bijvoorbeeld, het bureaublad van je computer hebt staan.

2.

Zorg dat je je e-mailadres bij de hand hebt. Let op: het e-mail adres moet wel hetzelfde zijn als al bij Rotary bekend is. Controleer dit anders eerst even op de Excel-ledenlijst die je regelmatig ontvangt van de secretaris.

Hou ook je Rotary wachtwoord paraat. Heb je die nog niet? Klik dan eerst op de link “vraag dan eerst een nieuw wachtwoord aan” op het scherm voor leden (zie punt 4). Je ontvangt dan heel snel een wachtwoord, dat je later zelf nog kunt wijzigen als je dat wilt.

3.

Open op het internet de site www.rotary.nl/alphenaandenrijn/ . De voorpagina van Rotary Alphen aan den Rijn verschijnt.

Macintosh HD:Users:groenvorm:Desktop:Rotary_screendumps:1_voorpag site.tiff

4.

Klik in de gele horizontale balk op Ledenadministratie. Het onderstaande inlogscherm voor leden verschijnt.

Macintosh HD:Users:groenvorm:Desktop:Rotary_screendumps:5_inlogscherm.tiff

5.

Vul het e-mailadres en het wachtwoord in (let op: het wachtwoord is hoofdletter-gevoelig). Klik op “inloggen”. Het “Voor leden” scherm verschijnt (zie afbeelding bij punt 6).

6.

Klik in de gele horizontale balk op “Mijn LEAD2”

Het “Welkom” scherm verschijnt. Dit kan een paar minuten duren.

7.

Jouw naam is door een blauwe balk geaccentueerd. De pasfoto is nu natuurlijk nog niet zichtbaar.

Macintosh HD:Users:groenvorm:Desktop:Rotary_screendumps:7_gegevensscherm.tiff

8.

Klik op “Persoonlijk”, links bovenin. Er verschijnt een blauw vlakje met keuzemogelijkheden. Klik op N.A.W.-gegevens.

Macintosh HD:Users:groenvorm:Desktop:Rotary_screendumps:77_NAW.tiff

9.

Het schermpje “Bewerk eigen N.A.W.-gegevens” verschijnt.

10.

Vul, indien nodig, de persoonlijke gegevens in/aan.

11.

Klik rechts op het groene bolletje onder het “verkeersbordje” . Als je de muis op dit bolletje houdt, verschijnt de opmerking “Upload een afbeelding”.

Macintosh HD:Users:groenvorm:Desktop:Rotary_screendumps:10_bewerkeigengegevensscherm.tiff

12.

Klik op “Kies bestand” of “Bladeren” (dit kan per computer verschillen).

Macintosh HD:Users:groenvorm:Desktop:Rotary_screendumps:11_bewerkeigengegevensscherm.tiff

13.

Zoek /vind je pasfoto op het bureaublad van de computer en selecteer deze.

14.

Klik op “OK” en na verloop van tijd zie je je foto verschijnen.

Dan is er nog de mogelijkheid iets “over jezelf” te schrijven

15.

Maak eerst een document aan in Word waarin je iets over jezelf schrijft (wie is je partner, wat houdt je bezig, waar loop je warm voor, etc.). Plaats bij de tekst eventueel wat (kleine) foto’s. Sla het document voorlopig even op, op het bureauscherm, of in een map waarvan je de naam kan onthouden en makkelijk kan terugvinden.

16.

Klik op het groene bolletje met plusje, onderin het volgende scherm (er vanuit gaande dat je het N.A.W. -schermpje nog geopend hebt).

17.

Het “Kies bestand” of “Bladeren” scherm verschijnt.

18.

Klik op “Kies bestand” of “Bladeren” en kies het document dat je (bijv. op het bureaublad) hebt opgeslagen.

Oefen nu even geduld, want het laden van het document vraagt even wat tijd, zeker als je er een aantal foto’s in hebt opgenomen (het klopt dat je het document nu NIET ziet!)

19.

Klik op OK en stop.

20.

Open de site opnieuw ( www.rotary.nl/alphenaandenrijn/ ) en klik op “Ons Ledenboek”. Het smoelenboek verschijnt.

Klik op je eigen foto en je ziet jouw product! Je kunt ook informatie over andere leden bekijken, mits er iets is geplaatst natuurlijk.

Bij vragen kun je bellen met Pieter , Ton of Heleen.

Succes!

Commissie PR & Communicatie