Hakdag 27 januari 2024

Op zaterdag 27 januari is een 30-tal enthousiastelingen bij elkaar gekomen om openhaardhout te maken voor het goede doel. De dag werd georganiseerd door Rotary Alphen-Woubrugge.

Zonder de medewerking van enthousiaste sponsoren is een dergelijk evenement niet te organiseren. Indaver groen recycling en de gemeente Kaag en Braassem leverden het hout, Firma Bos tuin en park Wassenaar was goed voor twee kloofmachines en alle bijlen, Gromax verhuur Ter Aar was goed voor 1 kloofmachine en Work Planet Leiderdorp en Alphen aan den Rijn voor brillen, handschoenen en een banner. Van den Dool tuinmaterialen uit Wassenaar leverde de Big Bags en tenslotte leverde Hoveniers Bedrijf Van den Akker bv een deel van het hout en stelde een kloofmachine en de bedrijfslocatie beschikbaar.

In totaal zijn er 17 grote Big Bags en 8 kleine Big Bags vol gehakt, ca 20 m3 openhaardhout.

Een deel van het verwerkte hout is direct geveild met een opbrengst van 2150 euro.

De nog resterende 10 grote en 4 klein Big Bags worden komende periode aangeboden via internet deze opbrengst komt ook geheel ten goede aan een groen goed doel.

Met de totale opbrengst wordt nieuwe aanplant van bomen in de gemeente Kaag en Braassem gefinancierd.

De Rotary toonde zich zeer tevreden en is voornemens om het evenement volgend jaar weer te laten plaatsvinden.

Afbeelding met kleding, persoon, gebouw, band

Automatisch gegenereerde beschrijving

Afbeelding met buitenshuis, boom, bed, persoon

Automatisch gegenereerde beschrijving

Diverse leden van Rotary Alphen-Woubrugge druk bezig met het houthakken, kloven en verzamelen in Big Bags.