Amsterdam Blauw Shelterbox Oekraine

Geslaagde Sponsoractie door Rotary Club Amsterdam Blauw voor Shelterbox in Oekraïne, 5 juni 2022 op het Museumplein in Amsterdam.

Op 5 juni stond Rotary Club Amsterdam Blauw in het kader een sponsoractie voor Oekraïne op een bijzondere locatie, namelijk pal naast het Rijksmuseum, op het Museumplein in Amsterdam.

Met deze actie vroeg RC Amsterdam Blauw aandacht en donaties voor het werk van de noodhulporganisatie Shelterbox in en rond Oekraïne met twee grote Shelterbox noodhulptenten, waarin een familie kan verblijven. Ook was er een aantal van de iconische groene Shelterboxen te zien, waarin het noodhulpmateriaal van Shelterbox verzonden wordt.

De actie was een groot succes. Op deze dag en deze bijzondere locatie werd de helft van het streefbedrag binnengehaald, waarmee maar liefst 15 Shelterboxen gedoneerd worden.

Rotary Club Amsterdam Blauw zet de actie de komende weken voort via sociale media.

Deze sponsoractie was opgezet in nauwe samenwerking met de gemeente en politie Amsterdam, die de locatie beschikbaar stelden. Ook deden leden van Rotary Club Amsterdam, Amsterdam Westertoren, Amsterdam Nachtwacht, Amsterdam-Zuid en diverse vrienden en familieleden mee door het – overigens zeer internationale - voorbijkomend publiek aan te spreken. Naast donaties, waren er vele hartverwarmende ontmoetingen en gesprekken.

Richard Lines, lid van het internationale Shelterbox Response Team, heeft het team van vrijwilligers voorafgaand aan de actie een briefing gegeven over de structurele hulp die Shelterbox in en rond Oekraïne biedt.

Meer informatie en de mogelijkheid om te blijven doneren voor deze actie vind je op www.shelterbox.rotaryamsterdamblauw.nl