20220411-persbericht-rotary-baarn-soest-fietsen-voor-een-fiets.docx

P E R S B E R I C H T

Baarn, 11 april 2022

Rotary Baarn-Soest in actie voor Sherpa

Baarn – Zaterdag 9 april organiseerde Rotary club Baarn-Soest een fietstocht van 28 kilometer. Tientallen deelnemers fietsten mee, daarmee wind, regen en zelfs hagelbuien trotserend. Zij fietsten voor het goede doel: door mee te doen werd de aanschaf van een vierpersoonsfiets voor cliënten van Sherpa mogelijk. Peter van Koten: “Fantastisch dat Rotary Baarn-Soest dit voor onze locatie Kijkoor heeft georganiseerd.”

Peter van Koten, manager zorg & ondersteuning en Nico Bierlaagh, artistiek leider Kunstcentrum Kijkoor, konden zaterdag de vierpersoonsfiets al komen bekijken. De officiële overdracht vindt over enkele dagen plaats in het bijzijn van cliënten van Sherpa. Wat betekent deze fiets voor hen? Peter: “Enorm veel. De afgelopen twee jaar werden we door corona helaas flink beperkt in onze bewegingsvrijheid. Maar nu het weer kan zijn de cliënten en medewerkers van Kijkoor weer volop in beweging. Op de bestaande activiteiten zoals wandelen, sporten, dansen, of werken in de moestuin is deze fiets een geweldig mooie aanvulling.” Nico Bierlaagh: “Het betekent een grotere actieradius. Nu kunnen we bijvoorbeeld met een groepje naar kasteel Groeneveld fietsen, of de polder in om te wandelen en om vogels en bloemen te bekijken. Deze fiets biedt heel veel nieuwe mogelijkheden en meer beleving. Het zal echt een uitje worden om eropuit te gaan met deze mooie fiets.”
Theo van ’t Klooster, voorzitter van Rotary club Baarn-Soest: “We hebben deze actie als club bedacht in het kader van ons 65-jarig jubileum. We zijn blij dat we hiermee iets kunnen betekenen voor de cliënten van Sherpa. Ook goed om te weten dat het eigenaarschap wordt gevoeld. Dat betekent dat Sherpa deze fiets, die lang meegaat, als haar eigen fiets behandelt, onderhoudt en repareert wanneer nodig.”

Noot voor de redactie: Meer informatie bij Marina Heij, PR-commissie Rotary club Baarn-Soest.

M: 06 216 72 480, info@marinaheij.nl.

Foto bijschrift: Peter van Koten (links) en Nico Bierlaagh (rechts) van Sherpa. Midden: Theo van ’t Klooster.

Afbeelding met buiten, persoon, grond, person

Automatisch gegenereerde beschrijving