EndPlasticsSoup Action Day

EndPlasticSoup Action Day

Rotary Bergen op Zoom Noord ruimt plastic afval rondom de Bergse Heide op.

Zaterdag 5 juni was het weer zover: de internationale EndPlasticSoup Action Day. Voor de vierde keer organiseerde EndPlasticSoup deze actiedag. Deze keer op de wereldmilieudag.

Dit jaar hebben alle drie de Rotary clubs van Bergen op Zoom plus Interact Bergen op Zoom gezamenlijk de handen uit de mouwen gestoken om plastic- en zwerfafval op te ruimen om zo mee toe doen aan deze wereldwijd actie.

Met deze actie willen wij niet alleen plastic in de natuur opruimen maar vooral aandacht vragen voor dit enorme probleem. Waarom eigenlijk? Plastic is toch een waardevolle grondstof? Precies, en juist daarom mag deze stof niet zomaar in de natuur terechtkomen, waar hij alleen maar kleiner wordt en uiteindelijk als microplastic een gevaar voor mens en natuur vormt.

Door met zoveel mogelijk mensen in actie te komen willen wij laten zien dat we ook in Bergen op Zoom als Rotary daadwerkelijk People of Action zijn en een bijdrage willen leveren aan de oplossing .

Hieronder een impressie van de opruim actie op 5 juni 2021 op de Bergse Heide.

Afbeelding met boom, buiten, vlieger, gras

Automatisch gegenereerde beschrijving

Afbeelding met boom, gras, buiten, persoon

Automatisch gegenereerde beschrijving