Stichting Community Service

Stichting Community Service van de Rotary Club Bergen op Zoom Noord

De Stichting Community Service van de Rotary Club Bergen op Zoom Noord is opgericht naast de Rotary Club Bergen op Zoom Noord om haar activiteiten voor fondsenwerving en donaties te scheiden van overige clubactiviteiten.

Doelstelling

De stichting heeft ten doel bij te dragen tot de verwezenlijking van het dienstideaal van de Rotary-beweging door het verlenen van geestelijke en stoffelijke steun aan personen die hulp behoeven en aan instellingen van algemeen maatschappelijk belang, die zich de bestrijding van bepaalde maatschappelijke noden tot doel stellen.

Hoofdlijnen Beleidsplan

De stichting selecteert goede doelen en kent giften toe aan de deze goede doelen door het verlenen van geestelijk en stoffelijke steun gedurende het gehele boekjaar. De Stichting ondersteunt lokale, nationale en internationale goede doelen . De in beginsel te ondersteunen doelen worden aangedragen door Community Service commissie van de Rotary Club Bergen op Zoom Noord, nadat voordracht van deze projecten door het bestuur en de leden van deze club zijn goedgekeurd.

De middelen om de projecten te ondersteunen put de stichting uit eigen vermogen, uit de jaarlijkse bijdragen van de leden van Rotary Club Bergen op Zoom Noord en uit de opbrengst door de commissie Fundraising van Rotary Club Bergen op Zoom georganiseerde fondswervingsacties.  Een door de leden benoemde kascommissie ziet toe op de volledigheid en juiste weergave van de administratie.

Bestuur en beloningen

Het bestuur van de Stichting bestaat uit 3 personen Allen zijn lid van de Rotary Club Bergen op Zoom Noord. Er is verder geen personele bezetting. Het bestuur ontvangt voor haar werkzaamheden geen vergoeding.

Activiteiten

Een impressie van de activiteiten zijn terug te vinden onder Fundraising en Goede Doelen

Financiële Verantwoording

Wij ondersteunen de transparantie in de filantropische sector voor ANBI instellingen. Financiële jaarstukken kunt u rechts per Rotaryjaar downloaden. Het Rotary jaar loopt van 1 juli tot en met 30 juni. In juli vindt de rapportage plaats van de voorgaande 12 maanden.

Contactgegevens:

ruuddamboz@hotmail.com