Beleid

De werkzaamheden worden uitgevoerd door het bestuur en bestaan voornamelijk uit het beoordelen van projecten die door de leden van de Rotary Club Bussum worden aangedragen. Het vermogen werd verkregen door een legaat uit de nalatenschap van de Heer Schouten, oud-lid van de Rotary Club Bussum. Dit vermogen is belegd in duurzame aandelen, beursgenoteerd vastgoed en liquiditeiten.

Voor de financiering van projecten maakt de Stichting, naast haar eigen vermogen, ook gebruik van donaties en subsidies. Het besteden en uitkeren van de gelden wordt gedaan door middel van schenkingen aan personen en/ of instellingen, die voldoen aan de doelstelling van de Stichting.

Het boekjaar loopt van 1 juli t/m 30 juni van elk jaar. Na afloop van elk boekjaar zal een balans en een staat van baten en lasten en een toelichting worden gemaakt. Elk jaar zal in een jaarverslag omschreven worden welke projecten door de Stichting worden ondersteund. Bij opheffing van de Stichting zal een eventueel batig saldo worden besteed om het algemeen belang te dienen.

Ons beloningsbeleid.