De Rotary Classic Car Rally (RCCR)

De opbrengst van de rally wordt ieder jaar geschonken aan een goed doel dat bijdraagt aan het welzijn van (zieke) kinderen. We maken daarbij werkelijk het verschil en staan vaak aan het begin van een ontwikkeling of onderzoek. Met financiering van zo’n eerste onderzoek zetten we een vliegwiel in beweging!

Sinds 2014 strijden de deelnemers aan de RCCR om de Jan Willem Noome trofee; vernoemd naar de aimabele voorzitter die kort na de 11e editie helaas veel te vroeg is overleden. Een eerbetoon aan een mooi mens met een passie voor auto’s, en voor Rotary, plus een standvastige en prettige voorzitter. De Jan Willem Noome trofee is een wisselbeker, waarop alle eerdere winnaars een plaatsje hebben gekregen. De familie Phoa was de equipe die deze trofee als eerste won.

Sinds de editie van 2019 wordt de Jan Willem Noome trofee uitgereikt aan de winnaar van de Tourklasse. In dat jaar werd de Sportklasse geïntroduceerd binnen de RCCR. De winnaar van de Sportklasse ontvangt de Gerda Lameer bokaal. Deze is vernoemd naar Gerda Lameer-Engel, de drijvende kracht achter het succesvol vinden van pilot projecten in de gezondheidszorg voor kinderen die onze aandacht en ondersteuning verdienen!