Rotary United for 1,000 bicycles

Rotaryclubs vormen een fietsketting en doen mee met de actie Rotary United for 1,000 bicycles. Door als Rotaryclubs de handen ineen te slaan en een (fiets)ketting te vormen, bekostigen we samen fietsen, waarmee we de toegang tot onderwijs, gezondheidszorg, werk en inkomen voor kinderen, jongeren en volwassenen in Oeganda en Kenia verbeteren.

Voor veel mensen in Afrika is armoede een gegeven. Wandelen is de enige manier om naar school, ziekenhuis of werk te gaan, zelfs over lange afstanden. Met een fiets kan deze vicieuze cirkel van afstand en armoede worden doorbroken. Het vormen van een Rotary-fietsketting doen we in samenwerking met Cycling out of Poverty Africa, een Nederlandse stichting die in Oeganda en Kenia scholieren, gezondheidsvrijwilligers, boeren en kleine ondernemers met fietsen ondersteunt om de toegang tot basisbehoeften en basisdiensten te verbeteren.

Hoe we samen een fietsketting vormen? Door als Rotary club naar vijf andere clubs te fietsen en de actie te pitchen. Iedere club die meedoet en in fietsen investeert, geeft het stokje door aan vijf andere clubs. Het doel is om samen te zorgen voor 1.000 fietsen. Iedere fiets kost €150 euro. Rotaryclub Rijk van Nijmegen deed de kickstart met een investering in 20 fietsen. Samen kunnen we een fietsketting vormen die kinderen, jongeren en volwassenen in Kenia en Oeganda helpt hun leefomstandigheden te verbeteren.

In de bijlage en in dit filmpje leggen we het uitgebreider uit:

We komen de actie Rotary United for 1,000 bicycles graag binnenkort aan jullie toelichten. Iedere fiets die we als Rotary clubs financieren zal herkenbaar zijn aan een sticker op de fiets. Helpen jullie mee om de zeven Rotarydoelen al fietsend concreet invulling te geven?

Wil je bijdragen, dan zijn hier de relevante gegevens te vinden.

ROTARY UNITED FOR #1000BICYCLES

Doneren via Tikkie

Doneer nu makkelijk en snel aan de fietsprojecten van Cycling out of Poverty