Conventie in Houston

groepsfoto van de Nederlandse delegatie Oranje valt goed op

Groepsfoto van de Nederlandse delegatie Oranje valt goed op.

Met 45 Nederlandse Rotarians en Rotaracters hebben we deelgenomen aan de Conventie in Houston. Een grote Nederlandse delegatie dus. We vielen ook op met onze Oranje kledij – en bij de plenaire sessies zaten we bij elkaar. De camera kon ons goed vinden.  De vlaggenparade is altijd erg indrukwekkend, vooral als de Nederlandse vlag voorbijkomt. Maar wat mij deze keer het meeste trof - en ik denk niet dat ik de enige was – was de reactie van de hele zaal toen de vlag van Oekraïne voorbijkwam: de hele zaal, 11.000 deelnemers, stond op en er klonk een minutenlang gejuich voor Oekraïne. Peace is niet voor niets een Focus area in Rotary.

Het gebeurt niet zo vaak dat een Nederlander tijdens de conventie een bijdrage levert in een break-outsessie. Dit jaar waren er zelfs twee Nederlanders die in een break-out sessie mochten optreden. In de sessie over Empowering girls: succesvolle projecten – hands-on-projecten in de eigen community – gaf Anneke Assen (Ambassadeur Empowering Girls) een presentatie over een ‘literature’ project van haar club. De president International Shekhar Mehta kwam ‘te gast’ in deze sessie. Het was immers zijn thema en hij kon nu getuige zijn van de daadwerkelijke impact van dit thema.  Als Champion Empowering Girls mocht Motalib Weijters zijn verhaal en zijn project toelichten. Al met al een goede en grote Nederlandse bijdrage aan de conventie dit jaar.

De End Plastic Soup hoed

Of foto's met comments