Organisatie Heuvelland Cinema avond 12 februari a.s. vanaf 19.30 uur in Gulpen

22 januari 2023

Rotary Gulpen-Heuvelland opent maandelijkse Heuvelland Cinema

Oscarwinnaar ‘Promising Young Woman’ op 12 februari in het Gulper Hoes

Heuvelland Cinema presenteert zondag 12 februari aanstaande de zwart-komische wraakthriller uit 2020 ‘Promising Young Woman’, geregisseerd door de Engelse scenarioschrijfster Emerald Fenell die destijds de tijdsgeest perfect aanvoelde voordat de Me TOO-beweging opkwam. Een film die onschuldig begint over een jonge student die een laveloze jonge vrouw ontmoet in een nachtclub en haar veilig naar huis brengt.

Zo kun je in je eigen regio genieten van een prijswinnende film met lovende recensies, en steun je daarmee ook nog eens de goede doelen van Rotary Gulpen-Heuvelland. Vanaf 19.30 uur ben je van harte welkom in het vernieuwde Gulper Hoes zodat er nog voldoende tijd is om een consumptie te bestellen aan de sfeervolle bar, voordat de film om 20.00 uur begint.

Prijswinnende film Promising Young Woman

Een ‘hoffelijke’ jonge man brengt Cassie, een dronken dame, naar huis (Carey Mulligan). Hij maakt echter misbruik van de situatie. De dame in kwestie werkt in een koffiebar. Ze was ooit een veelbelovende studente geneeskunde, maar gaf haar studie op toen haar vriendin Nina onder het oog van een groep omstanders gewelddadig verkracht werd. Op een gegeven moment besluit ze wraak te nemen op alle personen die ze verantwoordelijk acht voor Nina’s verkrachting.

Zuid-Limburgse Goede Doelen

De toegangsprijs voor de films bedraagt € 12,50 en de opbrengst is in zijn geheel bestemd voor de lokale goede doelen die door Rotary Club Gulpen-Heuvelland worden ondersteund. De goede doelen zijn Stichting Wensulance, Buddies NL en Hart- en vaatonderzoek MUMC.

Praktische informatie en reserveren

In de directe nabijheid van het Gulper Hoes in de Rosstraat in Gulpen is ruim parkeergelegenheid aanwezig. De entreekaarten voor de film zijn verkrijgbaar via de website. Het is ook mogelijk kaartjes te kopen aan de avondkassa, wel met het risico dat de filmzaal uitverkocht is. Je kunt “Vriend van Heuvelland Cinema” worden voor 80 euro. Voor dat bedrag krijg je 8 toegangskaarten die gedurende één jaar geldig blijven. Dat betekent dus een korting van 20 euro, oftewel 2,50 euro korting per entreekaartje – vergeleken met de toegangsprijs in de losse verkoop. “De Vrienden”- entreekaarten zijn niet persoonsgebonden en zijn vrijelijk te gebruiken. De kaarten zijn eveneens overdraagbaar. Op de website kun je een vriendenlidmaatschap afsluiten. Aanmelden voor “Vriend van Heuvelland Cinema” kan ook via info@heuvellandcinema.nl. Zie voor verdere informatie www.heuvellandcinema.nl.

Rotary Gulpen-Heuvelland

Techniek en organisatie van Heuvelland Cinema zijn in handen van Rotary Club Gulpen-Heuvelland. Rotary Club Gulpen-Heuvelland organiseert onder andere iedere 2de zondagavond van de maand een filmavond voor de goede doelen projecten van de club. Rotary Gulpen-Heuvelland is een serviceclub in de regio met momenteel 30 leden. De leden van de club zetten zich in om vanuit een gedeelde passie en betrokkenheid het welzijn van mensen te verbeteren. Samen met andere clubs realiseren de leden projecten om de uitdagingen van deze tijd aan de pakken. Rotary is een internationale organisatie. In bijna alle landen ter wereld zijn er Rotary clubs. “Lid zijn van Rotary verrijkt je leven: we helpen actief mee om het verschil te maken en we sluiten vriendschappen voor het leven’ aldus

voorzitters Bernadette Franssen en Erik Plum.”