Zomerkampen Rotary Buitenland 2023

Welke tieners gaan mee naar Finland, wil een trektocht maken in de prachtige bergen rond het Como meer of de Pyramides bezoeken?!

Rotary clubs organiseren elke zomer leuke, spannende, leerzame en vooral super gezellige internationale zomerkampen in Europa en Zuid-, Midden- en Noord-Amerika. Ben je tussen de 16 en ca. 21 jaar oud, dan kun je daaraan deelnemen (Het is voor iedereen, dus niet alleen voor kinderen van Rotary leden). De kampen duren 1 tot 2 weken en zijn heel divers van opzet. Er zijn zeilkampen, bergklim kampen en soms biedt Egypte zelfs ook een zomerkamp aan om Pyramides te bezoeken.

Het doel van de kampen is om jongeren wereldwijde vriendschappen te laten aangaan, begrip en tolerantie voor andere culturen te kweken en om hen uit hun comfortzone te laten treden. Naast de inschrijfkosten van € 100,- verschillen de kosten per zomerkamp, maar gemiddeld kost een kamp slechts € 300,- plus reiskosten.

Een greep uit de zomerkampen, die deze zomer worden aangeboden:

• Trekking in de bergen rond het Comomeer, Italië
  • Een zomerkamp rond milieu, democratie en architectuur in Kopenhagen, Denemarken
  • Een natuur- en zeilkamp in Pietarsaari, Finland
  • Een zomerkamp rond duurzaamheid in Milaan, Italië
  • Een zomerkamp rond geschiedenis en cultuur in Mersin, Turkije
  • Een rondreis door het zuidwesten van Noorwegen
  • Een rondreis langs de highlights van Egypte

In de Rotary Youth Exchange NL app staan alle beschikbare zomerkampen in de camps & tours list; je kunt hierin een keuze maken voor het kamp dat je het meeste aanspreekt. Wees er snel bij want alle zomerkampen zijn elk jaar in no time vol (en vol=vol). Onze coördinator Femke van Houtum via zomerkamp@rotaryyep.nl kun je benaderen voor vragen en zij zorgt voor de verdere behandeling van jouw aanvraag en het contact met de organiserende Rotaryclub(s).

Download de app in de Appstore Rotary Youth Exchange.nl