Zondigse Middig

cheque  3000 euro

De tweede cheque werd overhandigd aan Dr T. Wolfs en Mw A. Paulussen van het Kinderonderzoekfonds Limburg (Powerlab) voor onderzoek naar vroeggeboorte.

> “Op zondag 10 juli 2022 vond in Auberge de Rousch te Heerlen, in de belangeloos door de familie Beckers beschikbaar gestelde zaal, alweer de twaalfde zogenaamde  “Zondigse Middig” plaats. Een fundraising, op een zonnige zondagmiddag, georganiseerd door de Rotaryclub Heerlen -Land van Rode.

> Met een nostalgische knipoog naar het verleden, werden die dag 204 gasten verwelkomd  aan wie een viergangendiner werd geserveerd zoals moeder de vrouw in vroegere tijden klaarmaakte. Een groot aantal Rotaryleden was al vroeg in de weer om de zaal om te bouwen naar een feestelijke ontmoetingsplaats. De leden van de Rotary dekten op die zondag de lange eettafels met hun mooiste servies, en hun mooiste glazen en met blinkend opgepoetst bestek. Iedere tafel zag er anders maar steeds prachtig uit. Alle gasten werden tegen twaalven verwelkomd door voorzitter Jurriaen van Holthe, met een sprankelend aperitief. Heerlijke gerechten die door de Rotary onder de bezielende leiding van Rotarylid John Scheeren, zelf waren bereid, werden aan de tafels uitgeserveerd. Een garnalen amuse, frisse meloen met ardennerham (Sjink FaBiotti), gevolgd door een heerlijke Limburgse Aspergesoep. Het hoofdgerecht bestond uit superzachte kalfswangen in rode wijnsaus en malse varkenshaas in een smaakvolle  mosterdsaus, heerlijk zomerse groenten en romige aardappelgratin. Het diner werd afgesloten met een ouderwetse chocolademousse met heel veel slagroom.

1 / 5

> Tussen de gerechten door werd voor enig vertier gezorgd. Ester en Jordi, twee jonge leerlingen van de muziekschool (SMK) uit Kerkrade zongen belangeloos enkele liedjes uit hun eigen repertoire. Er werd nog een prijsvraag uitgeschreven die iedereen behoorlijk bezig hield: “ hoeveel gram zout zat in een
> ons  van de geserveerde ardennerham?” en ook de vrolijke noot werd niet vergeten: onder 20 stoelen van de gasten bleek een puzzelstuk verstopt te zijn. Tweehonderd stoelen werden hoopvol omgekeerd! Trof men een stuk dan ging men vervolgens op zoek naar dat andere (passende) stuk. Slecht zes gelukkigen bleken bij elkaar te passen. Kleine prijzen vielen hen ten deel!

> Uiteindelijk kwam het moment waar het allemaal om te doen was.

> De voorzitter reikte twee mooie cheques  van ieder € 3000,- uit. Een cheque werd overhandigd aan de oud-voorzitter van de Belgische Rotary Houthalen Erik Moons, als bijdrage voor het project Ilha Solteira te Brazilië waarbij 90 septic tanks worden gefinancierd.  De gezinnen in de stad Ilha de Solteira worden daardoor voorzien van schoon drinkwater.

> De tweede cheque werd overhandigd aan Dr T. Wolfs en Mw A. Paulussen van het Kinderonderzoekfonds Limburg (Powerlab) voor onderzoek naar vroeggeboorte.

> De rest van de opbrengst van de 12e Zondigse Middig gaat in de loop van het jaar nog naar enkele andere kleinere goede doelen.
>
> Aan het einde van de middag, wanneer alle gasten zijn vertrokken en alle borden en tafels en stoelen weer zijn opgeruimd, kijken de leden van de Rotaryclub Heerlen -Land van Rode moe maar voldaan terug op een geslaagde 12e  Zondigse Middig. Met dank aan alle gasten en helpers die hebben bijgedragen aan de twee mooie doelen.

cheque  3000 euro

Een cheque werd overhandigd aan de oud-voorzitter van de Belgische Rotary Houthalen Erik Moons, als bijdrage voor het project Ilha Solteira te Brazilië waarbij 90 septic tanks worden gefinancierd. De gezinnen in de stad Ilha de Solteira worden daardoor voorzien van schoon drinkwater.