PETS op 4 en 5 maart 2023

Beste Rotarians,

In het glooiende Zuid Limburg met mooie vergezichten is ook de plek voor mooie inzichten; het (her)ontdekken van je leiderschapskwaliteiten die je gaat inzetten in jouw Rotary jaar.

Samen met mijn organisatieteam van RC Landgraaf mag ik, Guido Rijninks DGE 2023-2024, in het weekend van 4 en 5 maart 2023 de PETS en waar de training van de assistent gouverneurs op 3 en 4 maart aan voorafgaat, organiseren voor ons district 1550. Gekozen is voor een prachtige historische locatie; het conferentiecentrum Abdij Rolduc in Kerkrade met ruim 900 jaar geschiedenis. Het is onderdeel van de top 100 Unesco monumenten in Nederland. Een unieke locatie om kracht bij te zetten aan 100 jaar Rotary.

Op vrijdagavond, 3 maart om 18:00 uur gaat de training van de assistent gouverneurs (de voorzitter van elke regio van het district 1550) van start. Zij worden meegenomen in het programma van de PETS en ontvangen ook vooraf de online Me-scan waarover uitleg wordt gegeven en hun rol bij de uitvoering van het management game.

Op zaterdag, 4 maart om 12:00 uur start de PETS en wordt het gezelschap uitgebreid met alle Inkomend Voorzitters uit ons district 1550 (Rotary en Rotaract) voor het bestuursjaar 2023-2024.

Het programma wordt op zondagmiddag 5 maart om 14:00 uur afgesloten.

Het programma kent een aantal overeenkomsten met de RYLA (Rotary Youth Leadership Award) die ik in samenwerking met diverse Rotary en Rotaract Clubs de afgelopen jaren voor ons district 1550 heb georganiseerd. Centraal staat het thema leiderschap en persoonlijke groei/ontwikkeling. Met de online Me.-scan gaan we vooraf aan de slag. We krijgen hiermee inzicht in de leiderschapskwaliteiten die ieder voor zijn/haar club gaan inzetten. Het zijn de handvaten die we gedurende het weekend met een managementgame, in praktijk gaan brengen.

De assistent gouverneur zal als teamcoach samen met de inkomend voorzitters uit elke regio de ‘’handen uit de mouwen” steken; Rotary in Action. Aan de slag met 100 jaar Rotary in Nederland en het clubbezoek. Iedere club geeft aan de estafette van 100 jaar Rotary een eigen duurzame invulling.

Bij de PETS staat leiderschap en samenwerking met de district commissies op het programma. Bij de PETS wordt naast leiderschap, de basis gelegd voor de invulling van de estafette voor 100 jaar Rotary en de samenwerking voor van het regiofeest als alternatief voor het individuele clubbezoek. Samen werken we aan de (lokale) impact en maken het regiofeest tot een succes.

De registratie (met eventuele boeking van de overnachting) en de verdere invulling van het programma zal eind januari 2023 worden verstuurd.

Van harte uitgenodigd namens het organisatieteam van RC Landgraaf.

Guido Rijninks

District Governor 1550 Zuidoost-Nederland 2023-2024