DRFC 1560

In elk district is een Districts Rotary Foundation Commissie actief, die vaak onder leiding staat van een oud- gouverneur of een andere Rotarian met een passie voor TRF.

Binnen deze districtscommissie zijn de verschillende aandachtsvelden als polio, global grants en district grants belegd bij de commissieleden. Deze leden helpen projectcommissies van clubs bij het juist aanvragen en rapporteren van een grant.

De clubvoorzitter stelt voor zaken die TRF betreffen, een eigen club commissaris TRF aan.

Waar districten aan moeten voldoen

Voor deelname aan District en Global Grants moeten districten ieder jaar een kwalificatieprocedure online doorlopen, waarmee ze zich verbinden de richtlijnen na te leven en te implementeren aangaande financieel stewardship, zoals vastgelegd in het district Memorandum Of Understanding.

Districten moeten ook een Rotary Foundation “Grant Management Seminar” organiseren als onderdeel van het kwalificatieproces voor clubs. Het district is verantwoordelijk voor zorgvuldig stewardship van Foundation gelden.

Waar clubs aan moeten voldoen

Om in aanmerking te komen voor fondsen uit Grants moeten Clubs in ieder jaar een kwalificatieprocedure doorlopen. Daartoe moeten één of meer leden van de Club het district Rotary Foundation Grant Management Seminar volgen, en het club Memorandum of Understanding ondertekenen en naleven.

In LeAd zijn de namen en contactgegevens van deze clubcommissarissen (kijk bij de club zelf) en de Districts Rotary Foundation Commissie (zie ‘district’ en vervolgens ‘commissie’) terug te vinden. Er bevindt zich dus altijd een TRF-deskundige in de buurt.

District Rotary Foundation Committee Chair (DRFCC)

Peter Weda

RC Almelo