Youth

People of Action, een thema wat zeker geldt als het om jeugd gaat.

Jeugd is de toekomst ook voor Rotary, want door jongeren te betrekken bij de mogelijkheden die Rotary biedt creëren we ook bekendheid en interesse in Rotary.

Voor jongeren biedt Rotary een breed programma waarbij de ontwikkeling en kennismaking met andere nationaliteiten en culturen centraal staat.

Rotary kent uitwisselingsprogramma voor korte en wat langere termijn en wereldwijd zijn er jaarlijks bijna tienduizend jongeren die hieraan deelnemen.

We kennen bijvoorbeeld de internationale “summercamps” en de “family to family “ programma’s.

Het New Generations service Programma (NGSE) bestaat al wat langer en wordt langzaam steeds bekender want dit is bij uitstek een kortlopend uitwisselingprogramma voor jongeren van 18 tot 30 jaar om internationale (werk)ervaring op te doen en andere landen, culturen, te leren kennen.

Wanneer je als jongere 16-18 jaar voor een jaar uitgezonden zou willen worden dan biedt Rotary een gedegen programma voor deze jongeren.

De RYLA (Rotary Youth Leader Award) is een uitstekend weekend om te leren en management vaardigheden te toetsen en te ontwikkelen.

In het District 1610 worden veel activiteiten ondersteund voor jeugd, maar kan altijd meer. Jongeren kunnen zich melden, maar het is raadzaam om eerst jezelf eens te oriënteren op de betreffende website  http://rotary.nl/yep/

Op deze site vind je heel voor goede informatie van de mogelijkheden want die zijn legio.

Neem contact op via deze site maar je kunt je vragen ook mailen aan de District Jeugd Commissaris of neem contact op met een Rotary club in de buurt

Matthijs J. Kaas

District Jeugd Commissaris