Rotaract

Rotaract D1610 Feel Good – Do Good

Wat is Rotaract?

Rotaract is de jongerenafdeling van Rotary, die streeft naar het leveren van een zinvolle bijdrage aan de maatschappij. Enerzijds betekent dit goede doelen ondersteunen op lokaal of internationaal niveau, anderzijds betekent het gezellig met elkaar dingen ondernemen en van elkaar dingen leren.

Een omschrijving van een Rotaracter is moeilijk te geven want wij zijn jongeren: man of vrouw, studerend of werkend, met allemaal een verschillende achtergronden. Eén ding hebben we gemeen: Wij vinden het leuk om ons met elkaar in te zetten voor anderen en met z´n allen gezellig dingen te ondernemen.

Rotaract in D1610

In District 1610 zijn momenteel 5 Rotaract-clubs actief, die bij elkaar ongeveer 50 leden hebben. Landelijk hebben we meer dan 500 enthousiaste leden verdeeld over ongeveer 50 clubs. Behalve dat deze clubs zich op lokaal niveau inzetten, komen de clubs uit D1610 twee keer per jaar bij elkaar om met elkaar te praten over de acties die zij op lokaal niveau ondernemen. Dit zijn gezellige, informele avonden. Jaarlijks is er een nieuwjaarsborrel en een districtsuitje.

Voor meer informatie, zie http://www.rotaract.nl/